کارآفرین چینی اکنون ثروتمندترین زن خود-ساخته جهان است

سه شنبه ، 8 ارديبهشت 1394 ، 10:28

بانکی دات آی آر: بانوی کارآفرین چینی ژو کیوفی با افتخار وارد سال 2015 شد. وی که رییس یک کارخانه تولیدی صفحه لمسی ،Lens Technology، میباشد از جمله چهره های سرآمد در صنعت روبه رشد گوشیهای هوشمند است. صنعتی که اپل و سامشونگ را نیز شامل میشود. همچنین شرکت وی در انتظار مجوز برای ورود به بازارسهام شنژن چین در سال کنونی بود.
با آغاز کار معامله ی سهام در 18 مارس، وی با تبدیل شدن به ثروتمندترین زن در صنعت فن آوری جهان، فصل جدیدی را آغاز نمود. با گذشت یک ماه و افزایش بیش از 300درصدی در قیمت سهام، وی که زمانی کارگر کارخانه بود فصل مهمی را در زندگی خود رقم زد: ژو متمول ترین زن خود-ساخته ی جهان نیز هست.

Forbes در تخمین خود از 400 میلیارد و خانواده های میلیارد چینی ثروت ژو را 10.2میلیارد دلار ارزیابی کرده است. که این بالاتر از Chan Laiwa انبوه ساز چینی  که در رده ی دوم زنان خود-ساخته با 8.1میلیارد دلار ثروت قرار دارد، میباشد.
چین خانه ی نیمی از ثروتمندترین زنان خود-ساخته ی دنیاست. 8 بانوی دیگری که در رده های دیگر 10 ثروتمندترین زنان خود-ساخته ی جهان قرار میگیرند به ترتیب عبارتند از الیزابت هولمز(4.7 میلیارد)، وو یوجون(4میلیارد)، دایان هندریکس(3.6 میلیارد)، ژانگ ژین و همسرش پان شی (3.5 میلیارد)، دوریس فیشر(3.2 میلیارد)، پولیانا چو(3.1 میلیارد)، اوپرا وینفری(3میلیارد) و جولیانا بنتون(2.9 میلیارد).

منبع: فوربس
مترجم: مهرداد دستورانی

► افزایش استفاده از سیگارهای الکترونیک در میان دانش آموزان دبیرستانی آمریکا
افزایش مبلغ قرارداد بانک توسعه صادرات و سازمان میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ◄

مطالب مرتبط
بنر