9 چیزی که روسای فوق العاده به کارکنان خود میدهند

يكشنبه ، 13 ارديبهشت 1394 ، 08:37

بانکی دات آی آر: روسای خوب مهارتهایی قوی در سازماندهی دارند. مهارت خوبی نیز در  تصمیمگیری دارند. آنها کارهای مهم را به انجام میرسانند.
روسای استثنائئ همه اینها به اضافه ی ویژگیهای دیگری دارند. البته که به شرکت و مشتریان، فروشندگان و تامین کنندگان خود اهمیت میدهند. اما از همه مهمتر آنها به اندازه ای اشتثنایی به کارکنان خود اهمیت میدهند.
اینها از جمله مواردی است که این گونه روسا به کارکنان خود میبخشند:
1)    خودمختاری و استقلال
به کارکنان خود حتی المقدور استقلال و خودمختاری دهید تا به بهترین نحو ممکن کار کنند
2)    انتظارات مشخص
علاوه بر اندازه ای استقلال،هر شغلی نیازمند تعیین انتظارتی پایه ای درباره ی چگونگی رفع و رجوع موقعیتهای خاص است
3)    اهداف و مقاصدی معنا دار
تقریبا همه اهل رقابت هستند. اما کارکنان خیلی خوب بسیار رقابتپذیرند بخصوص با خودشان. اهداف معنادار حس هدفمندی ایجاد کرده و حتی به تکراری ترین وظایف نیز معنا میبخشند.
4)    حسی واقعی از هدف
هرکسی دوست دارد که بخشی از یک چیز بزرگتر باشد. همه این احساس را که کارگروهی و یک روح در چند بدن بودن، تعدادی فرد را به یک تیم واقعی تبدیل میکند، دوست دارند.
5)    فرصت برای ارائه ی ایده ها
کارکنانی که با جان و دل به کار خود میپردازند، ایده هایی دارند. گرفتن فرصت پیشنهاد دادن، یا بی توجهی مداوم به ایده هایشان آنها را از کار خود و انجام آن با دل و جان دور میسازد.
6)    یک احساس واقعی از پیوند و ارتباط
کارکنان برای دریافت حقوق کار میکنند(وگرنه به کار داوطلبانه میپرداختند)، آما آنها میخواهند برای چیزهایی غیر از حقوق نیز کار کنند: کار با و برای کسانی که مورد احترامشان هستند و تحسین شان میکنند_ و البته کسانی که متقابلا چنین برخوردی با آنها دارند.
7)    ثبات در برخوردها
اگر با تمام کارکنان منصفانه و به مساوات برخورد کند، بیشتر افراد چندان اهمیتی نمیدهند که یک رییس سختگیر، پرتقاضا و در واکنش (ندرتا مثبت) سریع باشد. (روسای بزرگ با هر یک از کارکنان بصورت متفاوت و البته با همگی به مساوات برخورد میکنند)
8)    انتقاد بصورت خصوصی
هیچ یک از کارکنان فرد کاملی نیست. همگی نیازمند و شایسته ی بازخورد سازنده هستند.  روسای خوب این بازخورد را میدهند، حال آنکه این کار را بصورت خصوصی انجام میدهند.
9)    تحسین بصورت عمومی
همه ی کارکنان_حتی انهایی که تقریبا عملکرد ضعیفتری دارند_ کار درست انجام میدهند. همگی کارکنان به سبب انجام کار درست مستحق تقدیر و تحسین میباشند.

منبع: linkedin
مترجم: مهرداد دستورانی

► کارهایی که کارکنان میخواهند رییسشان دیگر انجام ندهد
راههایی برای اینکه رییسی واقعا به یادماندنی باشید ◄

مطالب مرتبط
بنر