جویندگان کار! 8 گام کلیدی برای رسیدن به شغلی که استحقاقش را دارید

سه شنبه ، 15 ارديبهشت 1394 ، 13:17

بانکی دات آی آر: توجه کنید! این قواعد برای افراد ترسو و یا کسانی که میخواهند برای یافتن کاری جدید وانمود کنند که سخت کار میکنند، نیست. اگر برای یافتن شغلی جدید و بهتر و یا آغازی جهشی در کار خود جدی هستید، میتوانید به این موارد توجه کنید:

قاعده1: بیش از 20% زمان خود را صرف ارسال رزومه ی خود به یک استخدامکننده و یا رجوع مستقیم به به یک موقعیت شغلی نکنید. تنها اگر برای آنچه مورد درخواست است کاملا مناسب هستید، و یا به استخدامکننده معرفی و ارجاع داده شده اید، این کار را انجام دهید. البته که اگر کاملا مناسب باشید، پیشتر با شما تماس گرفته خواهد شد.

قاعده2: دوره ی شغلی خود را در 5 کارت 3X5 مختصرومفید بگنجانید. بر روی هر کارت یک نقطه ی قوت خاص را با استفاده از یک جمله ی خبری (به درازای یک جمله ی توئیتری) توصیف کنید. برخی از مثالها در این خصوص عبارتند از: ایجاد اولین فرایند سیگما شش برای A/P process در یک شرکت 500میلیون دلاری؛ برگزاری یک رویداد اجتماعی برای جمع آوری 100هزار دلار برای کهنه سربازان مجروح؛ تبدیل سرسخت ترین مشتریان به بزرگترین فروشها. در پشت هر کارت با مثالهایی به جمله ی روی کارت بپردازید، که میتواند شامل تمامی جزییات برای اذعان به آن باشد.

قاعده 3: اطمینان حاصل کنید که، در جستجوی پروفایل Linkedin و یا رزومه ی شما ، در 10 ثانیه، 5 نقطه قوت/دستاورد شما در دسترس باشد. پروفایل و یا رزومه ی خود را بر مبنای 5 نقطه ی قوتی که در قاعده ی 2 آورده شد، تدوین کنید. برای امتحان کارکرد ان از شخصی بخواهید که در 10 ثانیه نگاهی به ان انداخته و دور آنچه میبیند خط بکشد. بر هر فرد شما 10 ثانیه زمان دارید که تصمیم بگیرید آیا وی رزومه ی شما عمیقا خوانده است یا نـه، س به روی روزمه یا پروفایل خود کار کنید تا این نقاط قوت بخوبی خود را نشان دهند.

قاعده 4: 5 نفر را بیابید که میتوانند عملکرد شما را تایید کنند. اگر پنج نفر ندارید، با یک نفر آغاز کنید. با وی ملاقات کرده و رزومه ی جدید خود را مرور کنید، سپس از وی بخواهید که امتحان 10 ثانیه ای را انجام دهد. از وی بخواهید که 2_3 نفر دیگر را که در پیوند با شرکتهایی که افراد همچون شما را استخدام میکنند, هستند، به شما پیشنهاد دهد. سپس سعی کنید با این افراد ملاقات کرده و از آنها بخواهید که شما را به 2_3 نفر از رابطین خود پیشنهاد و معرفی کنند. تا هنگامیکه شغل دیگری نیافته اید به این کار ادامه دهید. شما میبایست حداقل 60% از زمان خود را صرف شبکه سازی اینچنینی کنید.

قاعده 5: هرگز و هیچگاه نگویید که هیچ نقطه ی ضعفی ندارید. این بدان معناست که رشد خود را متوقف کرده اید. دو کارت 3X5 دیگر بردارید و روی هر یک نقطه ی ضعفی را که قادر بوده اید اصلاح یا کنترل کنید، و در پشت آن جزییاتی در این خصوص، بنویسید. مثلا اگر اهل تعویق و تعلل بوده اید، فرایند جدید مدیریت_تصمیمات خود و چگونگی موفقیت آنرا توصیف کنید.

قاعده6: هنگامیکه شغل مورد علاقه خود را یافتید، میانبر بزنید! وقتی شغلی را که بنظر جالب میرسد پیدا کردید، اما کاملا مناسب آن نیستید، مستقیما درخواست ندهید. در عوض، میانبری در شبکه سازی خود زده و با شخصی که در قاعده 4 با وی آشنا شده اید و میتواند شما را به مدیریت استخدامی و یا فردی در شرکت متصل کند، بیابید. اگر 60% از زمان خود را در قاعده 4 صرف کردید، شما تنها یک یا دو حلقه دور از این فرد هستید. اینگونه است که 20% باقیمانده از زمان خود را صرف خواهید کرد.

قاعده7: اطمینان حاصل کنید که شما به درستی مورد سنجش قرار گرفته اید. اینگونه در نظر نگیرید که مصاحبه کننده کاملا برای ارزیابی درست شما ذی صلاح است. اگر احساس میکنید که فرایند در مسیر اشتباهی به پیش میرود، ابتکار عمل را بدست بگیرید. (قسمت اول مجموعه نوشتارهای جویندگان_کار چگونگی این کار را توصیف میکند_چگونه برای مصاحبه آماده شویم و چگونه به هر سوالی پاسخ دهیم)

قاعده 8: متفاوت باشید. از میانبری که زده اید دست خالی باز نگردید. به انکه مراجعه کرده اید، چیزی ملموس ارائه دهید که اثبات کند شما کاندیدا و گزینه ای ارزشمند هستید. این میتواند در یوتیوب انهایی که در یک پروژه دانشگاهی شرکت داشته اند باشد که اخلاق کاری شما را تایید میکنند؛ یک پرینت 3_D از یک طراح اصلی خیلی خوب باشد، یک تحلیل یا مطالعه درباره ی آنچه که شرکت میبایست انجام دهد، و یا برخی کـدهای مهم که شما نگاشته اید.

مترجم: مهرداد دستورانی



► 3 چیزی که در یک رزومه استخدام کنندگان را تحت تاثیر قرار میدهد
تسهیلات بانک توسعه صادرات 10 درصد افزایش یافت ◄

مطالب مرتبط
بنر