قدیمی ترین زمانی که در رزومه ی شما میتواند بیاید

چهارشنبه ، 23 ارديبهشت 1394 ، 10:42

بانکی دات آی آر: اخیرا توجهم به رزومه ای جلب شد که در آن فرد به شغل صندوقداری که در سال 1986 داشته نیز بعنوان بخشی از "تجربه ی حرفه ای" خود، اشاره کرده بود.
درحالیکه که اشاره به شغلی نامرتبط در بیش از 20 سال قبل کمی عجیب و حتی مضحک بنظر میرسد، من میتوانم بگویم که مواجهه با چنین چیزهایی خیلی هم غیرمتداول نیست.
بسیاری از افراد فکر میکنند که میبایست به معنای واقعی کلمه، همه ی چیزهایی را که در آن دخیل بوده اند در رزومه ی خود بیآورند، اما من میتوانم به شما اطمینان دهم که نیازی نیست بیش از 10 سال به عقب بازگردید.
هدف اصلی رزومه ی شما میبایست تحت تاثیر قرار دادن خواننده با تجربیات و شایستگیهایتان باشد که شما را مناسب برای استخدام در شغل درخواستی تان، جلوه دهد.
میتوان گفت که خواننده ی رزومه ی شما، بیش از هر چیز بر آنچه که اخیرا انجام داده اید توجه دارد، نه آنچه که 10 سال پیش انجام داده اید. حجم اصلی رزومه ی شما میبایست به چند سال اخیر و کارهایتان در این بازه زمانی اختصاص یابد_ این چیزیست که کارفرمایان بالقوه میخواهند در موردش بدانند.
اگر همانند بیشتر افراد باشید، با درنظر گرفتن موقعیتهای شغلی موقتی و نیمه-وقت، شما نیز احتمالا چندین شغل داشته اید. اگر تنها اندکی درباره ی هرکدام از این مشاغل بنویسید، رزومه ی شما تنها در قسمت تجربیات کاری، تقریبا 3 یا 4 صفحه خواهد بود.
با توجه به اینکه رزومه نباید بیش از دو صفحه باشد، اختصاص این تعداد صفحه اقدام ایده آلی نیست.
در فهرست بندی تجربیت کاری خود، به جدیدترین و مرتبط ترین موقعیتهای شغلی ای که داشتید اشاره کنید. نیازس نیست که همه چیز را در رزومه خود بیآورید و درباره شان بسیار بنویسید، این کار گاهی موجب بهم ریختگی در رزومه شده و از جلوه ی شایستگیهایتان میکاهد.
مگر اینکه نزدیک به 10 سال در شغلی مشغول به کار بوده اید، و گرنه به واقع هیچ دلیل وجود ندارد که بیش از این زمان به عقب بازگردید، همانطور که کارفرمایان نیز انتظار بازگشت به عقب تا این اندازه را ندارند.
اگر پیشینه ی کاری گسترده و یا مشاغل مرتبطی نداشته اید، بر جدیدترین موقعیتهای شغلی خود تمرکز کنید و به سادگی مشاغل قدیمی تر را تحت عنوان "استخدامهای پیشین و دیگر استخدامها" دسته بندی کنید.
بر آنچه که مدیران استخدامی میخواهند ببینند تمرکز کنید، نه بر اینکه چقدر اطلاعات میتوانید به آنها بدهید.

 

منبع: Carreralism

مترجم: مهرداد دستورانی

► نوکیا 150 ساله شد!
5 مهارت قابل انتقال که کارجویان نیاز دارند ◄

مطالب مرتبط
بنر