رشد ضعیف بورس تهران

دوشنبه ، 28 ارديبهشت 1394 ، 16:08

بانکی دات آی آر: بورس تهران در معاملات امروز رشد ضعیفی را تجربه کرد و به دلیل ادامه بی انگیزگی با کاهش ارزش و حجم معاملات رو به رو شد.

به گزارش ایسنا، بورس تهران در معاملات دومین روز هفته رشد کم رمقی را تجربه کرد و با 57 واحد افزایش به نیمه 63 هزار واحد رسید.

بورس تهران در حالی از دی ماه سال 1392 گرفتار رکود شده است که در حال حاضر در برابر اخباری مبنی بر حمایت بانکها از بورس، افزیش دامنه نوسان، توقف عرضه های اولیه و انتشار مستقیم اطلاعات در کدال واکنشی نشان نداده و در مسیر نزولی خود در حال حرکت است به طوری که ادامه بی انگیزگی در بورس تهران و واکنش منفی به اخبار سیاسی و اقتصادی موجب شده است تا در بازار امروزحقیقی ها نسبت به فروش سهام خود اقدام کرده و حقوقی های بازار خریدار باشند.

به این ترتیب در بازار امروز شرکتهای غدیر، هلدینگ خلیج فارس، سرمایه گذاری امید، نفت و گاز پارسیان موجب رشد ناچیز شاخص شدند و در مقابل شرکتهایی مانند پالایشگاه بندرعباس، کشتیرانی، بانک پاسارگاد، پالایش اصفهان، ملی مس، پتروشیمی مبین، چادرملو و ایران خودرو و سایپا با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

امروز همچنین پتروشیمی خارک،بانک صادرات و سرمایه گذاری ساختمان ایران از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و نفت پارس، سیمان خزر و پالایشگاه بندرعباس بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

ادامه رکود بورس و حاکم شدن جو بی اعتمادی و بی انگیزگی موجب شد تا در معاملات امروز حجم و ارزش معاملات کاهش یافته و در نهایت 443 میلیون سهم به ارزش 89 میلیارد تومان داد و ستد شود و ارزش بازار سرمایه تا سطح 286 هزار میلیارد تومان کاهش یابد.

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۲۹ اردیبهشت ۹۴
خبر رییس سازمان بورس درباره اتخاذ 2 تصمیم جدید بورسی ◄

مطالب مرتبط
بنر