13 راه تعیین فرهنگ شرکتی

چهارشنبه ، 30 ارديبهشت 1394 ، 10:28

بانکی دات آی آر: 13 راه تعیین فرهنگ شرکتی را در ذیل می خوانید.
1)    با یک یا چند تن از کارکنان صحبت کنید و پرسید از کار در آن شرکت چه لذتی میبرند.
2)    در صورت امکان در دفتر گشتی زده و به خنده ها و لبخندهای و صحبتهایی که رد و بدل میشوند گوش کنید: اینها بیانگر مسائل زیادی درباره ی محیط کار هستند.
3)    اگر جایگزینی فردی در شرکت میشوید، در صورت امکان وی را یافته و از درمورد کارهای درستی که انجام داده و آنچه که میتوانستند بهتر انجام دهند، سوال کنید
4)    برای دیدگاههای کارکنان کنونی و سابق به سایتهایی همچون Glassdoor.com  مراجعه کنید.
5)    درنظر داشته باشید که ممکن است در دوایر مختلف شرکت، فرهنگهای بخصوصی رایج باشند_پس فرهنگ کلی شرکت را میتوان اندکی متفاوت از بخش کاری مختص شما دانست. در اینجا اهمیت انجام موارد 1 و 2 مشخص میشوند.
6)    پرس و جو کنید که چه رفتارهایی مورد تشویق و کدام مورد توبیخ قرار میگیرند
7)    پرس و جو کنید که خبرهای اثرگذار بر شرکت چگونه به اشتراک گذاشته میشوند_آیا همگان در وهله ی اول از آن با خبر میشوند و یا مدیران در جریان آن قرار گرفته و تدریجا آنها را به کارکنان منتقل میکنند؟ آیا شفافیتی وجود دارد؟
8)    ببینید چه نوع رویدادهایی را شرکت برای کارکنان درنظر دارد_آیا یک جشن نوروزی سالی یکبار است، یا امکان جشن گرفتن با همکاران بصورت ماهانه وجود دارد؟
9)    ببینید که ایا افراد کم کار و تنبل در شرکت وجود دارند، و اگر هستند چرا هنوز بر سر کارشان میباشند (در این مورد واقعا براتون آرزوی موفقیت میکنم!!!)
10)پرس و جو کنید که جلب توجه و یا تامین مالی برای ایده ها و نوآوریهای جدید چگونه است، چقدر دشوار است_ آیا این شرکت از آن نوع شرکتهای "ما همیشه  فقط اینجوری کار میکنیم"  است؟
11)درباره ی دیدگاه/ماموریت کلی شرکت پرس و جو کنید. اگر یکی از کارکنان بصورت رندوم بتواند پاسخ این سوال را (حداقل بصورت کلی) بدهد، این میتواند نشان دهنده ی محل کاری نیرومند و یکپارچه باشد.
12)درباره ی هر نوع بازپرداخت و حمایتی که شرکت از آموزشها، سمینارها و یا دوره های تحصیلی دانشگاهی ارائه میدهد، پرس و جو کنید. اگر آنها برای کارکنان باهوش که برای بهبود عملکردشان کار و تلاش میکنند ارزش قائل میشوند، احتمالا میتوانید از از ارائه ی اینگونه حمایتها از سوی شرکت مطمئن شوید.
13)ببینید به تخطی کارکنان پیشین از اصول اخلاقی, چگونه برخورد شده است.(آیا اصلا به اخلاقیات اهمیت میدهند؟)
بسیار خب، آیا راههای دیگری میشناسید که یک متقاضی کار بتواند برای تشخیص فرهنگ شرکتی یک موسسه از آنها استفاده کند؟

منبع: Careeralism.com

مترجم: مهرداد دستورانی

► برتری آیفون s6 به گلکسی s6
چگونگی تعیین فرهنگ شرکـتی ◄

مطالب مرتبط
بنر