مک‌بوک پرو 15 اینچی جدید اپل از تکنولوژی فورس تاچ بهره می‌برد

چهارشنبه ، 30 ارديبهشت 1394 ، 14:14

بانکی دات آی آر: اپل مدل جدیدی از لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو 15 اینچی خود را رونمایی کرده که علاوه بر ارتقای مشخصات عمومی، از قابلیت فورس تاچ نیز بهره می‌برد.
به گزارش دیجی کالا، اپل از مدل جدیدی از لپ‌تاپ‌های 15 اینچی «مک‌بوک پرو با صفحه نمایش رتینا» رونمایی کرده که علاوه بر قدرت گرافیکی بالاتر و حافظه بیشتر از تکنولوژی جدید اپل یعنی «فورس تاچ» نیز بهره می‌برد.



تکنولوژی فورس تاچ که در قسمت ترک‌پد لپ‌تاپ‌های اپل جای گرفته است، از میزان فشار دست کاربران به منظور اجرای عملکردهای متفاوت بهره می‌برد.

اپل همچنین تایید کرده که مک‌بوک آپدیت‌شده دارای عمر باتری بیشتری نیز خواهد بود. مدل پایه این لپ‌تاپ با مشخصات 256 گیگابایت حافظه داخلی، 16 گیگابایت رم و پردازنده اینتل Core i7 2.2 گیگاهرتزی از امروز با قیمت 1999 دلار قابل خریداری است.

نسخه گران‌تر این لپ‌تاپ با ویژگی‌های حافظه داخلی 512 گیگابایت و پردازنده سریع‌تر 2.5 گیگاهرتز نیز با قیمت 2499 دلار در دسترس خریداران قرار گرفته است. این آپدیت شاید چندان بزرگ به نظر برسد، اما نشان از تلاش اپل در انتقال تکنولوژی فورس تاچ به دیگر لپ‌تاپ‌های خود است که اولین‌بار در مک‌بوک 12 اینچی رونمایی کرده بود.

تکنولوژی فورس تاچ از جدیدترین ابداعات اپل است که هدف از تولید آن حذف راست کلیک تفسیر شده است. اپل با بهره‌گیری از این تکنولوژی عملکردهای مختلفی را برای لپ‌تاپ‌هایش تعریف کرده و به توسعه‌دهندگان نیز اجازه تولید ویژگی‌های دیگر برای این تکنولوژی را داده است.

اپل در کنار مک‌بوک پرو 15 اینچی جدیدش از یک iMac 27 با رزولوشن 5K جدید و ارزان نیز رونمایی کرده که از امروز و با قیمت 1999 دلار به فروش می‌رسد.ش

► پرونده‌ی اپل و سامسونگ هنوز باز است‌
مقایسه پیشبینی‌های دو موسسه تحقیقاتی مشهور از آیفون‌های بعدی اپل ◄

مطالب مرتبط
بنر