4 نکته برای اینکه همکار مورد علاقه دیگران شوید

پنجشنبه ، 31 ارديبهشت 1394 ، 10:41

بانکی دات آی آر: بگذارید صراحتا بگویم: این ممکن نیست که همگان در محل کارتان دوست نزدیک و صمیمی شما باشند. اما ایجاد یک رابطه ی کاری مثبت با آنها امکانپذیر است. اما مقصود از رابطه ی مثبت چیست؟
همه ی کارکنان آرزو دارند که در محیطی مثبت کنند. جاییکه افراد حامی یکدیگرند، جاییکه برای سختکوشی انگیزه وجود دارد، و البته جاییکه مورد تشویق و توجه همکاران قرار داشته باشند.
ما همگی خواهان حضور در تیمهایی هستیم که از افراد خوب و جالب تشکیل شده باشد.
میدانید که پیش از قرار گرفتن در معرض رفتار خوشایند، خودتان باید چنین رفتاری را جذب و متوجه خود سازید. با این توضیحات، در اینجا نکاتی را که برای تبدیل شدن به همکار محبوب دیگران نیاز دارید ارائه میکنیم:
1)خوش برخورد باشی
قاعده ی طلایی را به یاد داد: آنچه برخود نمی پسندید ب دگران نکنید. این قاعده در محل کار نیز صدق میکند.
اگر به سردی با اطرافیان خود برخورد میکنید، و حتی از یک لبخند هم دریغ میکنید، پس میتوانید انتظار داشته باشید که دیگران نیز از شما دوری کنند.
هرچند افراد خلق وخو های متفاوتی دارند، اما میتوانند با هم کار کنند. برای بقکامیابی در چنین محیطهایی نیاز به ذهنی باز دارید. پی یادبگیرید که تفاوتها را درک کنید. دیگران را آنطور که هستند بپذیرید. مهربانی نشان دهید. این کارها موقعیتهای مطلوب و خوشایندی برایتان بوجود خواهند آورد.
2)نــوآور و خلاق باشید
اینکه در محل کار برای خودتان زندگی کنید، فقط به وظایف خود توجه کنید، صحبت با همکاران را محدود کنید، و پس از کار مستقیم به خانه بروید، آســان است. انگیزه ی شما برای رفتن هرروز رفتن به محل کار، چک حقوقی است که دریافت میکنید. شما تنها به انچه از شما خواسته شده است توجه میکنید، ولی تلاشهای خود را ورای آنچه از شما انتظار میرود گسترش نمیدهید.
اگر میخواهید مضاف بر وظایفی که به شما محول شده است، کنکاش و کاوشی انجام دهید، رییس خود را از این موضوضع مطلع سازید. همچنین میتوانید برای کمک و همکاری با سایرین داوطلب شوید.
اگر منابعی که به شما داده اند کافی نیست، پس ابتکار عمل را در یافتن منابع بیشتر بدست بگیرید: با همکاران خود مشورت کنید، و یا از رییس خود بخواهید. هیچ کسی تمایل به شخص وابسته ی به تـفریـط نـدارد.
3)به رؤسا احترام بگذارید
برخی اوقات تحمل انها دشوار است! برخی اوقات نیز آنها به گونه ای که گویا در رده ی مشابهی با سایرین قرار دارند به یک تیم وارد میشوند.
ررسا برابر و مشابه هم خلق نشده اند. آنها میتوانند از رویکردهای متفاوتی برای الهام بخشیدن به تیم شان استفاده کنند. در این مواقع است که امکان دارد شما نقش آنها را بسیار سختگیرانه و یا بسیار سهل انگارانه بیابید.
اما در کل به یاد داشته باشید که آنها مافوق هستند، رهبران شما میباشند. حتی اگر در مواقعی رفتارشان را نامطلوب یافتید، هرگز بصورتی منفی درباره شان با همکارانتان صحبت نکنید.
اگر چیزی هست که باید بگویید، آنرا مستقیما با خودشان درمیان بگذارید. این بدان معنی نیست که با ادبی طعنه آمیز با رییس خود صحبت کنید، بلکه مقصود اینست که بتوانید کاری کنید که آنها دیدگاه مثبتی نسبت به شما داشته باشند.
4)رقابت سالم را حفظ کنید
چگونه به محل کار خود نگاه میکنید؟ آیا آنرا میدان جنگ وهمکارانتان را بعنوان دشمنان خود می بینید؟ یا آنرا خانه ی دوم خود و افراد حاضر در آنجا را دیگر خانواده ی خود می پندارید؟ و یا آنرا عمارتی شبح زده و افراد موجود در آن را عده ای زامبی میبینید؟
رقابت و رقابتپذیری بسیار خوب است، اما اشتیاق به پیشرفت بنحویکه شما همکارانتان را بصورت موانعی بر سر راه خود ببینید، میتواند بسیار مضر باشد.
شما کماکان یک تیم هستید، و پیش رفتن به معنای این نیست که شما باید دیگران را پشت سر نهاده و یا انها را از سر راه خود بردارید. تمام تلاش خود را بکنید تا خود را علاقه مند و خیرخواه همکارن تان نشان دهید.

منبع: Careeralism.com

مترجم: مهرداد دستورانی

► توضیح وزیر کار درباره ایجاد شغل
5 شکل نامناسب زبان بدن که میتواند به قیمت یک شغل برایتان تمام شود ◄

مطالب مرتبط
بنر