چگونه در رزومه به مدرک تحصیلی تکمیل نشده ی خود اشاره کنیم

پنجشنبه ، 7 خرداد 1394 ، 08:28

بانکی دات آی آر: یک کارجو با مدرک تکمیل نشده، نوعا در دو وضعیت مختلف میتواند باشد. یا دوره ی تحصیلی خود را تمام نکرده و قصد آن را نیز ندارید، یا در حال تکمیل و اتمام آن است.

من کارجویانی را که در هر دو وضعیت سراغ دارم؛ و در اینجا راه خوبی برای پرداختن به این دو وضعیت ارائه میدهم:

 

اشاره به مدرک تحصیلی تکمیل نشده

چگونه به تحصیلات تکمیل نشده ی خود را در رزومه تان اشاره میکنید؟ بگذارید به هر دو وضعیت نگاهی بیاندازیم:  آن دسته از کارجویانی که درحال اتمام تحصیلات خود هستند، و آن دسته ای که تصمیم به بازگشت به دانشگاه ندارند.

 

تحصیلات را تمام نکرده اید

شخصا فکر میکنم که باید در رزومه تان به مدرک  و دوره ی تحصیلی تان اشاره کنید، بویژه وقتی به شغل درخواستی تان مرتبط است. دو راه برای این کار پیشنهاد میکنم:

1)دانشگاهی که رفته اید، رشته ای که در آن تحصیل کرده اید، و تاریخهای حضورتان در دانشگاه را فهرست کنید. در اینجا  مدرک را شامل نمیکنید، زیرا دریافت نشده است.

2)به دانشگاه و دوره های مرتبطی که در آنها حضور داشته اید (بخصوص اگر در پیوند با موقعیت شغلی درخواستی تان است) و تاریخهای حضورتان در دانشگاه، اشاره میکنید.

در ذکر این اطلاعات در رزومه ی خود دقت کنید. شما نباید کارفرما را اشتباها به این فکر بیاندازید که مدرک دارید. اگر پیشنهاد کاری را دریافت کرده و در مرحله ی چک کردن شرایط قرار بگیرید، این مسئله میتواند برایتان با عواقبی همراه شود. بعلاوه، اینجا هدف فریب دادن دیگری برای اینکه فکر کند شما مدرک دارید نیست. هدف بیان تمام تحصیلات و آموزشهایی است که کسب کرده اید.

درحال انجام یا اتمام تحصیلات هستید

حتما باید این اطلاعات را در رزومه خود بگنجانید. بخصوص اگر مدرک و دوره ی تحصیلی ای که میگذرانید از لازمه های موقعیت شغلی موردنظر است. دو راه برای اشاره به این اطلاعات وجود دارد:

1)به دانشگاهی که میروید، مدرکی که در حال اتمامش هستید، رشته ی تحصیلی تان، معدل فعلی خود، و تاریخ فارغ التحصیلی موردانتظارتان، اشاره کنید؛ بسیار مهم است که تاریخ فارغ التحصیلی تان در طی 12 ماه آینده باشد.

2)دانشگاهی که میروید، مدرکی که در حال اتمامش هستید، رشته ی تحصیلی تان، معدل فعلی خود و آنچه در آینده ی تحصیلی تان انجام خواهد گرفت, را فهرست کنید. اگر کماکان برای چندسال دیگر قرار است به دانشگاه بروید و تا هنگام اتمام تحصیلات زمان قابل ملاحظه ای باقیست، این شیوه ی خوبی میباشد.

اگر گواهی و مدرک یکی از لازمه های فرصت شغلی موردنظر است و مدرک تان اخیرا دریافت و یا بزودی تکمیل خواهد شد، پیشنهاد میکنم که اطلاعات تحصیلی خود را در بالای رزومه درج کنید. اگر مدرک و تحصیلات تان لازمه ی شغل نبوده و یا مستقیما مرتبط با آن نیست، در انتهای رزومه به ذکر آن بپردازید. در صورت میتوانید به کارفرما نشان دهید که تحصیلاتی داشته اید، و اشاره ای هم به تکمیل نشدن تحصیلات تان نکنید.

منبع: Careeralism

► 4 نکته درمورد کسب امادگی برای مصاحبه ی شغلی، که نبـاید فراموش کنید!
معدل پایین خود را در مصاحبه ی شغلی چگونه توضیح دهیم ◄

مطالب مرتبط
بنر