واردات 10 میلیون دلاری سیگار

يكشنبه ، 17 خرداد 1394 ، 14:39

بانکی دات آی آر: در دو ماهه نخست سال جاری 1500 تن سیگار حاوی توتون به ارزش 10 میلیون دلار از مبادی رسمی به کشور وارد شده‌ است که نسبت به همین مدت طی سال گذشته تغییر چندانی در واردات این کالا به وجود نیامده است.

به گزارش ایسنا، آمارهای گمرکی از واردات کالا در دو ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که واردات سیگار در این مدت روندی مشابه با سال گذشته را دارد به این ترتیب که هیچ تغییری در میزان واردات سیگار به کشور به وجود نیامده است و درست مانند دوماهه اول سال گذشته 1.5 هزار تن سیگار خارجی از گمرک به مرزهای کشور راه پیدا کرده است.

ارزش کل واردات این حجم سیگار توتون‌دار به کشور مجموعا معادل 10 میلیون دلار بوده‌ است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل به علت کاهش 0.2 دلاری ارزش هر کیلو سیگار وارداتی، کاهشی جزئی داشته‌ است.

بر این اساس در دو ماهه نخست سال جاری قیمت هر کیلو از سیگار توتون‌دار وارد شده معادل 6.8 دلار بوده‌ است.

آمار واردات سیگار از مبادی رسمی به کشور نشان می‌دهد که اگر چه سیاست وزارت صنعت بر کنترل واردات سیگار بوده‌ است در سال جاری تغییر چندانی در واردات سیگار به کشور به وجود نیامده به طوری که در دومین ماه سال جاری واردات سیگار معادل 1300 تن بوده که نسبت به همین مدت در سال گذشته تنها 100 تن کاهش داشته‌ است.

ارزش واردات این میزان سیگار توتون‌دار از مبادی رسمی به کشور نیز در این مدت معادل 9 میلیون دلار بوده‌ است.

► انتقاد دبیر کل بانک مرکزی از افزایش چک های برگشتی
توضیح رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره افزایش قیمت بلیط هواپیما ◄

مطالب مرتبط
بنر