اولین اطلاعات و نمایش‌ها از بازی فال‌اوت 4

دوشنبه ، 25 خرداد 1394 ، 14:02

بانکی دات آی آر: همایش E3 امسال یک روز زودتر شروع شد. شرکت بازی‌سازی بتستا امسال برای اولین‌بار در E3 کنفرانس خبری برگزار کرد. کنفرانسی که برای اساس نظر سنجی سایت Gameinfromer بیشترین مخاطب را به خودش اختصاص داده بود. اما یکی از قسمت‌هایی که بسیاری از بازیکنان منتظر آن بودند، نمایش اولین صحنه‌ها از روند بازی فال‌اوت 4 بود. فال‌اوت 4 پس از شایعات فراوان مدتی پیش تایید شد و از آن زمان تاکنون همه منتظر بودند تا این بازی را مشاهده کنند. مرد اصلی شرکت بتستا، آقای تاد هاوارد یک تریلر 9 دقیقه‌ای را به‌نمایش دراورد.
در ابتدای این تریلر نحوه شخصی‌سازی کردن شخصیت‌های بازی را مشاهده کردیم. ویژگی‌های بسیار خوبی برای این قسمت در نظر گرفته‌شده بود و دست بازیکنان برای انجام هر کاری باز بود. اولین چیزی که درباره فال‌اوت 4 نظر شمارا به سمت خودش جلب می‌کند، دنیایی است که بازی‌کننده با آن مواجه می‌شود. دنیایی که به‌خوبی ساخته‌شده و از جزییات بسیار زیادی برخوردار است. تنوع رنگ‌ها در این بازی بی‌نظیر است و ازجمله ویژگی‌های جالب این عنوان به‌حساب می‌آید. این موضوع از این نظر جلب‌توجه می‌کند که عنوان فال‌اوت 3 دارای محیط‌های تیره و خاکستری بسیار زیادی بود.
محیط‌های بازی واقعا خوب ازکاردرآمده‌اند و جزییات به‌کاررفته در آن‌ها بسیار جلب‌توجه می‌کند. انیمیشن‌های خوب و روان نیز باعث شده‌اند که بازی‌کننده بتواند باشخصیت‌های بازی ارتباط بیشتری برقرار کند. با توجه به چیزی که در این تریلر منتشر شد، به نظر می‌رسد داستان بازی بیش‌ازپیش مخاطب را درگیر خودش می‌کند. در این تریلر مشخص شد که در ابتدای بازی با دنیایی بسیار زیبا روبه‌رو هستید. خانواده‌ای در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و همه‌چیز به‌آرامی سپری می‌شود. اما خطرات جدی در کمین هستند. پس از مدتی بمب‌های هسته‌ای شهر را از بین می‌برند و مردم برای اینکه از حملات هسته‌ای جان سالم به درببرند وارد مکان‌هایی در زیر زمین می‌شوند که والت (Vault) نام دارند.
تریلر در این قسمت به پایان می‌رسد و به 200 سال آینده می‌رود. شخصیت مردی که در ابتدای بازی او را مشاهده کردیم به دلایلی که هنوز مشخص نیست، زنده مانده است. اتفاقاتی که بتستا درباره آن صحبت نکرده، باعث شده که او از والت خارج شود و پا به دنیای وحشی و ویرانه‌ای بگذارد که مرگ در تمام آن سایه انداخته است. دنیای بازی واقعا همه را شگفت‌زده می‌کند. البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که موسیقی نیز عالی از کار درآمده و بازی‌کننده را به‌خوبی تحت تاثیر قرار می‌دهد.


این بازی به‌وسیله موتور 2 Creation ساخته‌شده که قابلیت‌های جدیدی مانند نورهای حجم‌دار داینامیک ازجمله آن‌ها به‌حساب می‌آید. بازی از نظر جلوه‌های گرافیک واقعا خوب از کار درآمده است. شخصیت اصلی بازی در همان لحظه‌های ابتدایی به سمت محلی می‌رود که در ابتدای این تریلر خانه داشته است. مکانی که آن را بسیار سرسبز و زیبا مشاهده کردیم، اکنون به ویرانه‌ای تبدیل‌شده و کسی در آن زندگی نمی‌کند. تنها رباتی که در ابتدای بازی مشاهده کردیم، در محیط پرسه می‌زند. ربات شخصیت اصلی بازی را می‌شناسد و سریعا با آن ارتباط برقرار می‌کند. هاوارد به این موضوع اشاره می‌کند که دیالوگ‌های بازی نیز به شکل داینامیک بیان می‌شوند و ممکن است با صحبت‌های مختلفی مواجه شوید که بازی‌کننده دیگری آن‌ها را نشنیده است. البته بتستا هنوز نمی‌خواهد چیزهای بیشتری از بازی را به نمایش دربیاورد. آن‌ها به این موضوع اشاره‌کرده‌اند که صحنه‌های سینمایی بسیار خوبی در این عنوان مشاهده خواهد شد و همچنین بازیکنان آزادی عمل زیادی خواهند داشت. قابلیت تغییر زاویه دوربین از اول-شخص به سوم-شخص همچنان در بازی وجود دارد و بازی‌کننده می‌تواند به هر شکل که می‌خواهد این عنوان را دنبال کند.



در بخش دیگر این تریلر شخصیت بازی با یک سگ مواجه می‌شود. سگ یکی از ویژگی‌های مهم بازی به‌حساب می‌آید که همراه شخصیت اصلی بازی به مکان‌های مختلف می‌آید و شخصیت اصلی می‌تواند به او دستور دهد که به کجا برود و یا چه‌کاری انجام دهد. بازی‌کننده می‌تواند ارتباط زیادی با این سگ برقرار کند و این موضوع یکی از بخش‌های مهم بازی به‌حساب می‌آید. سگ حتی در نبردهای بازی نیز به شخصیت اصلی کمک می‌کند. تاد هاوارد به این موضوع اشاره کرد که در گرافیک بازی سعی کرده‌اند که پیشرفت‌های بسیار خوبی را به وجود بیاورند، اما بازی همچنان به نسخه‌های قبلی نیز وفادار باقی‌مانده و به همین دلیل المان‌هایی را در این بازی مشاهده می‌کنید که در نسخه‌های قبلی نیز وجود داشتند. هاوارد می‌گوید که دنیای بازی به شکل کاملا داینامیک ساخته‌شده و به همین دلیل موقعیت‌های زیادی در اختیار بازی‌کننده قرار می‌گیرد. بازی‌کننده در بازی آزادی عمل خوبی خواهد داشت و به‌راحتی می‌تواند به هر نقطه که می‌خواهد دسترسی داشته باشد. بازی‌کنندها قابلیت‌های بسیار زیادی خواهند داشت که می‌توانند آن‌ها را به شکل دلخواه شخصی‌سازی کنند. همچنین در روند بازی با انتخاب‌های متعددی مواجه می‌شوند. انتخاب‌هایی که بیش‌ازپیش بازی‌کننده را درگیر خودش می‌کند.



برای افرادی که بی‌صبرانه منتظر بازی هستید، باید به این موضوع اشاره‌کنیم که این عنوان در تاریخ 10 نوامبر سال 2015 برای رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود.

► راه‌کار گوگل برای این‌ که کروم باتری کمتری مصرف کند
انتخابات اخیر در بریتانیا: میزان مشارکت رای دهندگان ◄

مطالب مرتبط
بنر