راه‌کار گوگل برای این‌ که کروم باتری کمتری مصرف کند

دوشنبه ، 25 خرداد 1394 ، 14:13

بانکی دات آی آر: یکی از مسوولان مهم گوگل اخیرا عنوان کرده است که به زودی با اعمال تغییراتی میزان مصرف باتری کروم و فشار این مرورگر به پردازنده را کاهش خواهد داد.
به گزارش دیجی کالا، گرچه کروم مرورگر بسیار محبوبی است، اما گاهی اوقات می‌تواند کمی آزاردهنده باشد، چرا که درصد زیادی از نیروی پردازنده را به خود اختصاص می‌دهد و مصرف باتری آن بسیار بالا است. کروم در تمام پلت‌فرم‌ها این مشکلات را دارد، اما این طور که به نظر می رسد شدت آنها در مک‌بوک‌ها بیشتر است، به ویژه وقتی که با «سافاری»، مرورگر اپل مقایسه می‌شود. البته گوگل هم چشمان‌اش را به روی این مشکلات نبسته است و سعی دارد هر چه زودتر آنها را رفع کند. «پیتر کستینگ» (Peter Kasting)، یکی از چهره‌های اصلی در کنفرانس گوگل I/O و مهندس ارشد کروم، این هفته توضیح داده بود که تغییراتی در ساز و کار این مرورگر با هدف بهتر کردن عمل‌کرد آن صورت خواهد گرفت.

کستینگ در صفحه‌ی رسمی گوگل پلاس‌اش به طور سر بسته از تغییراتی خبر داده است که میزان فشار بر پردازنده و مصرف باتری را کاهش خواهند داد. به عنوان مثال تب‌های پس زمینه اولویت کمتری نسبت به تب‌های پیش‌نما خواهند داشت و همچنین در بعضی از صفحات مثل صفحه‌های نتایج گوگل فشار بر پردازنده به میزان دو سوم کاهش خواهد یافت. کستینگ گفت: «تیم کروم هرگز حاضر نیستند بیکار بنشینند در حالی که کاربران‌مان رنج می‌برند» او ادامه داد: «شما باید از ما انتظار داشته باشید تا دائما در این زمینه بهتر شویم.»
در همین ماه چندی پیش، گوگل یک ویژگی بسیار ضروری را به کاربران بتای کروم معرفی کرد: متوقف کردن فلاش‌های ناخواسته در وب‌سایت‌ها. گوگل در آن زمان توضیح داد که این تغییری ساده است، اما «به میزان چشم‌گیری میزان مصرف پاور را کاهش می‌دهد» که به دنبال آن عمر باتری برای کاربران مک و ویندوز افزایش خواهد یافت. این تغییرات جدیدی هم که توسط کستینگ معرفی شده به این موضوع کمک خواهند کرد. تغییرات یاد شده شش هفته‌ی دیگر در نسخه‌ی بتای کروم و شش هفته پس از آن در نسخه‌ی نهایی آن اعمال خواهند شد.

► آغاز انتشار اندروید 5.1.1 برای گلکسی‌های S6
اولین اطلاعات و نمایش‌ها از بازی فال‌اوت 4 ◄

مطالب مرتبط
بنر