فارغ التحصیل شده اید؟ چطور کار پیدا کنیم !

شنبه ، 30 خرداد 1394 ، 10:41

بانکی دات آی آر: آیا فارغ التحصیل شده اید و نگرانید که کاری پیدا نکنید؟ مایوس نشوید، اینکه رکود و ناامیدی بر دنیای اقتصاد سایه انداخته، به این معنا نیست که کسب و کارها و کارفرمایان جذب نیرو نخواهند کرد.
اما این بدان معناست که رقابت برای بدست آوردن کارهایی که  بدنبال شان هستید، بسیار سخت و تنگاتنگ شده است.
بسیار خب! چگونه میخواهید یک گام در این رقابت پیش بیافتید؟
مانند نایک و آدیداس که دو بـرنـد بسیار شناخته شده در جهان هستند، شما نیز بعنوان یک فارغ التحصیل میباید خود را بشکل یک برند ببینید که درصدد ارائه و بنوعی فروش خود به کارفرمایان بالقوه میباشید. به آنچه شما را منحصربفرد جلوه میدهد فکر کنید_ چرا باید یک کارفرما شغلی به شما بدهد؟ اگر فکر نمیکنید که برای کار در یک سازمان به اندازه ی کافی خاص هستید، پس چرا کارفرمایان باید از میان تمام متقاضیان، شما را انتخاب کنند؟!
با یاد داشته باشید که رزومه شما احتمالان در میان 100 تا 200 ررزومه ی دیگر بر روی میز کارفرما قرار میگیرد.مدیر کارگزینی با عامل استخدام وقت محدودی برای خواندن رزومه ی شما دارد، پیس برای اینکه در میان تمام متقاضیان برجسته تر جلوه کنید، باید خود را بخوبی و بشکلی موثر نشان دهید، یا اصطلاحا برای خود بازاریابی کنید!
تاثیرگذاری اولیه بسیار مهم است پس اطمینان حاصل کنید که این مورد برای شما بشکلی مثبت روی دهد.
مهمترین قاعده برای فارغ التحصیلان، پیــمای است که شما برای یک کارفرمای بالقوه دارید.  هر چه میگویید و انجام میدهید، باید این ایده ی بهترین کاندیدا بودن شما برای موقعیت شغلی مربوطه را، تقویت کند. شما دارای مهارتهای لازم برای ایفای نقش در موقیت شغلی مربوطه هستید، و سازمانی که برای کار انتخاب کرده اید 100% همان جاییست که میتواند بهترین عملکرد خود را در آن داشته باشید!
مثلا اگر شغل درخواستی مستلزم توجه دقیق به جزییات است، با  نوشتن رزومه ای شکیل، با علایم دستورزبانی دقیق و بدون خطا، و شامل مثالهایی از دانش و تجربیات تان، نشان دهید که چنین ویژگی ای را دارید. با درج اطلاعاتی که ربطی به ایده ی مناسب بودن شما ندارند، زمان را تلف نکنید.
در عصر فن آوری که در آن زندگی میکنیم و دنیایی که هرروزه در حال تغییروتحول است، کارفرمایان بدنبال و تحت تاثیر فارغ التحصیلانی هستند که انعطافپذیری و قابلیت تطبیق داشته باشند؛ بنحویکه نشان دهند توان انطباق با تغییرات آتی را دارند.
نکته ی آخر اینکه، مثبت اندیش و مثبت نگر باشید.
کسی نمیگوید که یافتن شغل مناسب، کار آسانی است. این رزوها بسیاری از کسب و کارها و حیطه های شغلی، بشکی فزاینده ای رقابتی شده اند، و دوره ی اصطلاحا "قـاپیـدن یک شغل" میتواند دشوار و طولانی شود. شاید مدت زمانی قابل توجهی بطلبد و پیش از گرفتن اولین شغل، چنیدین بار در این کار مردود و ناکام شوید. در کل، در تمام فرایند شغلی، ورود به دنیای کار و کسب اولین شغل غالبا سخت ترین قسمت است.

منبع: Careeralism
مترجم: مهرداد دستورانی

► بزرگترین واردکنندگان پــهپــــاد
داعش در حال گسترش حضور خود در تویـیتر است ◄

مطالب مرتبط
بنر