بزرگترین واردکنندگان پــهپــــاد

شنبه ، 30 خرداد 1394 ، 10:50

بانکی دات آی آر: گرچه تجارت پهپادها بشدت در حال افزایش است، اما تنها 0.3درصد از تجارت جهانی تسلیحات را تشکیل میدهد.

بین سالهای 2010 و 2014، 35 کشور مختلف در سرتاسر جهان واردکننده ی سیستمهای پرنده ی بدون سرنشین بوده اند، که مجموعا 439 عدد از این پهپادها مورد تبادل قرار گرفته اند، در حالیکه تنها 11 عدد از آنها مسلح بوده اند.
11 هواپیمای بدون سرنشین مسلح از سوی آمریکا و چیـن صادر شده اند_ایالات متحده تامین کننده ی 6 پهپاد مدل دروگر MQ-9 برای بریتانیا جهت استفاده در افغانستان بوده است، و چیــن پنج فقره از این سلاح را به نیجـریـه صادر کرده است تا نیروی این کشور را برای نبرد با گروه تروریستی بوکوحـرام تقویت کند.پس از آنکه اخیرا ایالات متحده اعلام کرد  فروش پهپادهای مدلهای شکارچی و دروگر به کشورهای دوست و هم پیمان را آغاز خواهد کرد، اندازه های بازار پهپادهای مسلح نیز گسترش پیدا کرد. پیشتر، بریتانیا تنها کشور مجاز به خرید هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی که توان حمل سلاح دارند، بود؛ و در طی پنج سال گذشته، این کشور به بزرگترین واردکننده ی این تجهیزات تبدیل شده است.

بریتانیا 34درصد از واردات هواپیماهای بدون سرنشین بین سالهای 2010 تا 2014 را بخود اختصاص داده است. علاوه بر آن شش فقره پهپاد مسلح مدل دروگـر، این کشور 55 پهپاد نیز از رژیم صهیونیستی دریافت کرده است. از سال 1985، رژیم اشغالگرقدس بیشترین تعداد از این نوع تجهیزات را صادر کرده که معادل 60.7درصد کل میزان این نوع تبادلات در سراسر جهان بوده است؛ بیشتر از ایالات متحده که 23.9درصد از این بازار را در اختیار داشته است. از حیث واردات، هنــد با فاصله ی زیادی از بریتانیا با 13.2 درصد از کل واردات پهپاد بین سالهای 2010 تا 2014، در جایگاه دوم بزرگترین واردکنندگان این سامانه ها قرار دارد. ایتالیا نیز با دریافت 9.8درصد از 439 سامانه ای که در این بازه ی زمانی مورد تبادل قرار گرفته اند، در رده ی سوم این فهرست قرار گرفته است.

 

منبع: Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی

► هرچه دوچرخه سوار در یک کشور بیشتر، تصادفات مرگبار کمتر
فارغ التحصیل شده اید؟ چطور کار پیدا کنیم ! ◄

مطالب مرتبط
بنر