هرچه دوچرخه سوار در یک کشور بیشتر، تصادفات مرگبار کمتر

شنبه ، 30 خرداد 1394 ، 11:06

بانکی دات آی آر: مرگ دوچرخه سواران در آمریکا روندی افزایشی دارد. در سطح ملی، مرگ و میر میان دوچرخه سواران از 621 نفر در سال 2010 به 722 نفر در سال 2012 رسید. این امر در پیوند با افزایش تردد به محل کار با دوچرخه میباشد. جای شگفتی دارد که گزارش منتشرشده ی OECD حاکی از اینست که هرچه دوچرخه سواران در یک کشور بیشتر باشند، تصادفات مرگبار در آن کشور رو به کاهش خواهد گذاشت.
یک دوچرخه سوار در منطقه ی شهری با ترافیک سنگین احتمال بسیار بیشتری برای تجربه ی تصادف و مصدومیت را دارد.  در کشورهایی مانند هلند و دانمارک که مردم سالانه 864 و 513 کیلومتر در سال دوچرخه سواری میکنند، شمار دوچرخه سوارانی که در هر یک "میلیارد کیلومتر" جان خود را از دست میدهند، به ترتیب 10.7 و 14.6 میباشد.
این را با آمریکا که متوسط تردد با دوچرخه 47 کیلومتذ در سال است مقایسه کنید. در این کشور مرگ و میر در هر یک میلیارد کیلومتر، 44 نفر میباشد؛ این امر نشان میدهد که هرچه دوچرخه سوار کمتر، احتمال روی دادن تصادفات و مرگ و میر بیشتر. شایان ذکر است که دوچرخه سواری چند دهه است که به یک سبک زندگی در هلند و دانمارک تبدیل شده، و زیرساختهای بسیار خوب در هر دو کشور دوچرخه سواری را بسیار ایمن ساخته است.
پس چرا همراه با ترددهای بیشتر به محل کار با دوچرخه، شمار مرگ و میر میان دوچرخه سواران امریکایی افزایش یافته است؟ گزارش OECD به این نکته اشاره دارد که هم دوچرخه سواران و هم رانندگان برای تطبیق یافتن با حضور یکدیگر، نیاز به زمان دارند. افزایش ناگهانی تعداد دوچرخه ها در مسیرها و خیابانها در کوتاه مدت ممکن است منجر به تصادفات بیشتر شود، اما با گذر زمان و انطباق بیشتر افراد با این شرایط، تعداد اینگونه سوانح کاهش خواهد یافت.

► تبدیل آی‌فون به یک DSLR لنزدار
بزرگترین واردکنندگان پــهپــــاد ◄

مطالب مرتبط
بنر