افزایش مرگ ناشی از مصرف مفرط هروئین در آمریکا

دوشنبه ، 1 تیر 1394 ، 12:54
بانکی دات آی آر: براساس مطالعه ی مرکز کنترل و پیشگیری بیماریها، مرگهای ناشی از مصرف بیش از حد هرویین در ایالات متحده سربه فلک گذاشته است! تنها بین سالهای 2010 تا 2013، شما این موارد مرگ و میر تقریبا سه برابر شده است. در سال 2013 بیش از 8200 آمریکایی بعلت مصرف بیش از حد هرویین جان خود را از دست داند که این رقم معادل 23 مرگ در هر روز است.
یکی از دلایل محتمل برای این افزایش شدید، سوءمصرف داروهای مسکن تجویزی میباشد. مطالعه ی پیشین همین مرکز نشان داد بیش از 75درصد از افراد، پس از استفاده انوع داروهای مورفینی تجویزی مانند اکسی کودون و فنتانیل، مصرف هرویین را آغاز نموده اند. بسیاری از افراد به دلیل تشابه شیمیایی، قیمت ارزانتر و قابلیت دسترسی ساده تر نسبت به داروهای مورفینی تجویزی، ماده ی مصرفی خود را از این داروها به هـرویین تغییر داده اند.
از حیث جنسیتی، در سال 2013 نرخ مرگ مردان (6525مورد) تقریبا چهاربرابر این نرخ در میان زنان (1723مورد) بود. بریتانیا نیز از لحاظ مرگ و میر ناشی از سوء مصرف موادمخدر، خط ســِـیر مشابهی را تجربه میکند_ در طی سال 2013 در این کشور 2098 مرد به دلیل مسمومیت و مصرف مفرط  موادمخدر جان خود را از دست دادند، که این نرخ در میان زنان 923 مورد در مدت مشابه گزارش شده است. مرگهای مرتبط با سوءمصرف موادمخدر در میان مردان بسیار بیشتر از زنان است؛ چرا این تفاوت و شکاف مورد تاکید قرار میگیرد؟
در مصاحبه ای با نشریه ی the Telegraph ، دکتر آدام وینستوک، بنیانگذار موسسه ی جهانی بررسی دارویی، علت این تفوت را در این دانست که مردان نسبت زنان احتمال و گرایش ریسکپذیری بیشتری دارند. سبک زندگی آنها ناسالم تر بوده، تصادفات بیشتری را تجربه میکنند، و توجه بسیار کمتری نسبت به خطرات سوءمصرف موادمخدر دارند.

منبع: Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی

► مدیرعاملان جهانی در مورد کدام بازارها، بیشترین خوش بینی را برای سال 2015 دارند؟
کشورهایی که به ازای هر 1000 سکنه بیشترین پناهنده و مهاجر را دارند ◄

مطالب مرتبط
بنر