مدیرعاملان جهانی در مورد کدام بازارها، بیشترین خوش بینی را برای سال 2015 دارند؟

دوشنبه ، 1 تیر 1394 ، 13:17
بانکی دات آی آر: در سال پیش مدیرعاملان بیشترین خوش بینی را نسبت به انجام فعالیتهای کسب و کار در ایالات متحده داشتند. بررسی سالانه ی موسسه ی PWC درمورد مدیرعاملان، آرای 1300 رییس شرکت از 77 کشور را مورد مطالعه قرار داده است، تا نظرات را درباره ی مهمترین بازارهای کسب و کار در 12 ماه آتی جویا شود.
38 درصد از پاسخ دهندگان درباره ی چشم انداز کسب و کار در ایالات متحده آمریکا خوش بین بودند، که به نسبت 30درصد سال گذشته این خوش بینی با افزایش همراه بوده است. مصرف بیشتر از سوی مشتریان و مصرفکنندگان به بهبود وضعیت سود شرکتها منجر شده، و جای شگفتی چندانی باقی نمی ماند که چرا روسای شرکتهای بین المللی درباره ی بازار پر مصرف امریکا بیشترین نظر مثبت را دارند.
با این حال، در مقایسه با سال 2014، خوش بینی ها درباره ی بازار چین حدودا 4% کاهش یافته است. در میان بار سنگین بدهی های دولتهای محلی و کسادی و افت قیمتهای املاک، رشد اقتصادی چین در سال 2014 به کمترین میزان خود طی 24 سال گذشته رسید. این درحالیست که کماکان 34 درصد از مدیران و روسای شرکتهای بزرگ به انجام کسب و کار در چین در سال 2015 خوش بین هستند.
در کل، مدیرعاملانی که مورد بررسی و نظرسنجی قرار گرفته اند، امسال بیشترین خوش بینی را نسبت به بازارهای اصطلاحا جاافتاده و بالغ دارند. برای مثال از نظر پاسخ دهندگان، امسال بریتانیا نسبت به برزیل بازار جذاب تری داشته، و بهمین ترتیب خوش بینی ها نسبت به بازار ژاپن بیشتر از بازار روسیه میباشد.

منبع: Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی

► تقاضای نعمت‌زاده از اصناف
افزایش مرگ ناشی از مصرف مفرط هروئین در آمریکا ◄

مطالب مرتبط
بنر