فرانسه یک قدم نزدیک‌تر به روبوکاپ

دوشنبه ، 1 تیر 1394 ، 14:32

بانکی دات آی آر: این هفته در نمایشگاه تجهیزات پروازی و فرودگاهی فرانسه، شرکت تالس از یک فناوری جدید فرودگاهی رونمایی کرده که ربات‌ها را جایگزین کارمندان مهاجرت می‌کند.
«تالس» (Thales) به گزارش دیجی کالا، یک شرکت فرانسوی فعال در زمینه‌ی سیستم‌های الکتریکی، در جریان نمایشگاه تجهیزات پروازی و فرودگاهی پاریس، جدیدترین تجهیزات‌اش را به نمایش گذاشت. این شرکت تجهیزاتی را طراحی کرده است که ورود و خروج درون فرودگاه‌ها را سریع‌تر می‌کند.

آنها آینده‌ای را متصور شده‌اند که در آن مسافران دیگر با باجه‌های ورود سر و کار نخواهند داشت. این نوآوری هم‌اکنون به بسیاری از فرودگاه‌ها راه یافته است.
تالس ماشینی را طراحی کرده است که نه تنها پاسپورت‌ها را اسکن کرده و کارت پرواز صدور می‌کند، بلکه می‌تواند تصویری از چهره‌ و عنبیه‌ی مسافر ثبت کند؛ به دنبال آن این اطلاعات با دیگر کامپیوترهای فرودگاه به اشتراک گذاشته می‌شود.
به این ترتیب، هنگامی که مسافر به باجه‌ی مهاجرت می‌رسد، تصویرش از پیش در سیستم قرار دارد. در این باجه یک ربات سفید و بلندقد از مسافر استقبال می‌کند و به کمک تصاویر از پیش ذخیره شده می‌تواند هویت فرد را تشخیص دهد.
«پاسکال زنونی»، یکی از مدیران تالس، در حالی که این ربات جدید را در نمایشگاه معرفی می‌کرد، گفت: «به ازای چهار یا پنج ماشین تنها به یک مامور نیاز خواهد بود. این سیستم‌ها می‌توانند تعداد کارمندهای مورد نیاز برای پلیس را کاهش دهند؛ در نتیجه فضای خالی بیشتری در فرودگاه فراهم می‌شود.»
چهره‌ی مسافر در قالب رمزگذاری شده روی کارت پرواز چاپ می‌شود تا ماموران دروازه‌ هم آن را کنترل کرده و تایید هویت نهایی را انجام دهند.
شاید به این دلیل ربات‌ها را در فرودگاه‌های فرانسه به کار گرفته‌اند که پلیس‌های مرزبان در این کشور به اندازه‌ی کافی مودب نیستند. اخیرا از این پلیس‌ها به خاطر این که برخوردشان به اندازه‌ی کافی با مسافران مودبانه نیست، انتقادهایی شده بود.
هفته‌ی گذشته وزارت خارجه‌ی فرانسه از کمپینی برای جذب توریست صحبت کرد. هدف کمپین مذکور این است که فرانسه را برای توریست‌ها کشوری مودب‌تر و خوشایندتر سازد. به عنوان مثال، طبق دستورات این کمپین، یکی از وظایف پلیس‌های مرزی این است که به مسافران بگویند «سلام»، «مچکرم» و «خداحافظ».

► هکرها 10 پرواز هواپیمایی لهستان را به زمین نشاندند
تخم‌مرغ در صدر افزایش قیمت خوراکی‌ها ◄

مطالب مرتبط
بنر