هکرها 10 پرواز هواپیمایی لهستان را به زمین نشاندند

دوشنبه ، 1 تیر 1394 ، 14:34

بانکی دات آی آر: دیروز، هکرها 10 پرواز هواپیمایی لهستان را در فرودگاه «شوپن» (Chopin) شهر ورشو بر زمین نشاندند. همچنین، دوازده پرواز دیگر هم بر اثر خرابکاری این هکرها با تاخیر رو به رو شد.
به گزارش دیجی کالا، دیروز، 10 پرواز هواپیمایی لهستان به زمین نشست و 12 پرواز آن با تاخیر رو به رو شد. این اتفاقات ناشی از خرابکاری‌های هکرهایی بود که به سیستم رایانه‌ای شرکت هواپیمایی لهستان نفوذ کرده بودند. این حمله‌ی سایبری که پروازهای فرودگاه شوپن شهر ورشو را هدف قرار داده بود، 1400 مسافر را سرگردان کرد. سخن‌گوی این هواپیمایی، «آدریان کوبیک» (Adrian Kubicki)، در این باره گفته است که حمله‌ی این هکرها رایانه‌های فرودگاه شوپن را به طور موقت از کار انداخته و باعث شده است که پردازش سفرها مختل شود.

طبق بیانیه‌ای که این شرکت در خبرگزاری‌ها منتشر کرده، خود هواپیمایی از این حمله آسیبی ندیده است. همچنین، پروازهایی که در زمان حمله از زمین برخاسته بودند هم از رخنه‌ی هکر‌ها در امان مانده‌اند.
در متن این بیانیه آمده است: "وضعیت سیستم‌های کامپیوتری فرودگاه پس از این حمله تحت کنترل است. در حال حاضر، متخصصان ما در حال کار کردن روی سیستم‌ها هستند تا هرچه زودتر آن‌ها را به حالت عادی بازگردانند."
علاوه بر چند پرواز داخلی، پروازهای هامبورگ، دوسلدورف و کپنهاگ هم در این حمله‌ی سایبری مختل شدند.

► روزهای ابری کندی‌کراش
فرانسه یک قدم نزدیک‌تر به روبوکاپ ◄

مطالب مرتبط
بنر