ویسایتهای خبری، امروزه بیشتر بصورت موبایلی مورد استفاده قرار میگیرند

چهارشنبه ، 3 تیر 1394 ، 14:35
بانکی دات آی آر: شما چطور به اخبار آنلاین دسترسی پیدا میکنید؟ آیا ترجیح میدهید که سرخط خبرها را از طریق رایانه ی میزی خود در محل کار بخوانید یا رویدادهای جاری را در تلفن هوشمند خود و در حین تردد در خیابانها پیگیری کنید؟ امروزه موبایلها حجم فزاینده ای از ترافیک وبسایتهای خبری را بخود اختصاص داده اند، اما شمار بازدیدکنندگان منحصربفرد چگونه با افرادی که اخبار را در رایانه ی میزی خود دنبال میکنند، مقایسه میشود؟
بر اساس داده های موسسه ی comScore که مورد تحلیل مرکز تحقیقاتی PEW قرار گرفته اند، امروزه بازدیدکنندگان بیشتر از طریق موبایل به وبسایتهای خبری سر میزنند تا رایانه های میزی. گزارش مذکور با عنوان "وضعیت رسانه های خبری در سال 2015" 50 وبسایت خبری و اپلیکیشن های مرتبط با آنها را مورد بررسی قرار داده است. در میان این 50 سازمان خبری، 39 عدد از آنها بیشتر ترافیک وبسایتهای خود را از طریق کاربران  موبایلهای هوشمند دریافت میکنند. با این وجود، بازدیدکنندگان منحصربفرد که از تلفنهای هوشمند و تبلتها برای سر زدن به وبسایتها استفاده میکنند، نسبت به کاربران رایانه های میزی زمان کمتری را در وبسیاتهای خبری صرف میکنند.
شکل زیر گرایش بازدیدکنندگان درخصوص ده وبسایت کلیدی بررسی شده را، نشان میدهد. در مورد این ده وبسایت گرایش بازدیدکنندگان بیشتر به موبایل بوده اسن، حال آنکه برخی دیگر از وبسایتها که در این جدول نیآمده اند وضعیتی بلعکس دارند. مثلا اِم اِس اِن نیوز (MSN News)، بی بی سی (BBC)، و سی اِن ای تی (CNET) که کاربران رایانه ای بیشتری نسبت به کاربران موبایلی دارند.

منبع: Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی

► رکــوردشکـنی های سـه ماهه ی اَپــِــل
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۳۳ تیر ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر