سه خبـر کوتاه اقتصادی

يكشنبه ، 7 تیر 1394 ، 09:32

بانکی دات آی آر: دست یافتن به توافقی بر سر بازپرداخت بدهی های یونان به بستانکاران بین المللی، نگرانی صاحبان حسابهای بانکی را برانگیخته است.

شهربازی یـورودیـزنی درحال ضرردهی

مجموعه تفریحی یورودیزنی EuroDisney در پاریس درمورد عملکرد خود در سال جاری هشدار داد. زیان خالص این پارک در  سه ماهه ی نخست سال میلادی 2015 با 22درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال پیش به بیش از 100 میلیون یورو رسید. پارک دیزنی لند در پاریس که بزرگترین  پارک در اروپا و از زیرمجموعه های یورودیزنی میباشد، به درآمد خود در فصل تابستان امید بسته است.

منبع: شبکه ی تلویزیونی  Economic Euro News

_________

خروج پولهای یونانی ها از بانکهای این کشور

دست یافتن به توافقی بر سر بازپرداخت بدهی های یونان به بستانکاران بین المللی، نگرانی صاحبان حسابهای بانکی را برانگیخته است. یونانی ها در روزهای گذشته بیش از 2میلیارد یورو از پولهای خود را از بانکها بیرون کشیده اند؛ این امر به نوبه ی خود صنعت گردشگری این کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است. بسیاری از گردشگرانی که در روزهای اخیر راهی این کشور شده اند، نمیدانند که بانکها به فعالیت خود ادامه میدهند یا نه. در این میان عده ای که محتاطتر هستند پول نقد بیشتری با خود آورده اند تا در صورت اختلال در فعالیت بانکها، کارشان با وقفه روبرو نشود. آتن تا پایان ماه ژوئن  باید یک میلیارد و ششصد میلیون یورو از بدهی های خود را به صندوق بین المللی پول بازگرداند.

منبع Bloomberg به نقل از Economic Euro News

_______

وارث امپراتوری رسانه ای روپرت مرداک

رابرت مرداک (Rupert Murdoch) 84 ساله، در جریان  جلسه ی هیئت مدیره ی تشکیلات  رسانه ای 21st Fox (فاکس قرن بیست یک)  مسئولیتهای خود بعنوان مدیرعامل اجرایی این شرکت را به جیمز مرداک (James Murdoch) جوان ترین پسرش انتقال داد. رابرت مرداک کماکان سمت خود بعنوان یکی از مدیران اجرایی شرکت را حفظ خواهد کرد و لاکلان دیگر پسر او نیز بعنوان یکی از مدیران عامل باقی خواهد ماند.
فاکس قرن بیست و یک امپراتوری رسانه ای است که مالک شبکه های تلویزیونی  فاکس(Fox) در سراسر جهان،  بخش عمده ای از شبکه های اسکای (Sky)، چندین روزنامه و  شبکه های خبری دیگر است و  همچنین تهیه کنندگی بسیاری از فیلمهای پرفروش هالیوود را نیز برعهده دارد. 

منبع: شبکه ی تلویزیونی Bloomberg به نقل از Fox News

مترجم: مهرداد دستورانی

► کاهش فعالیتهای تولیدی چین، برای چهارمین ماه متوالی
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۷ تیر ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر