کاهش فعالیتهای تولیدی چین، برای چهارمین ماه متوالی

يكشنبه ، 7 تیر 1394 ، 09:36

بانکی دات آی آر: به گزارش Business insider  بانک انگلیسی HSBC گزارش داد فعالیتهای تولیدی چین در ماه ژوئن سال 2015 برای چهارمین ماه پیاپی روند کاهشی داشته است.

این بانک گزارش داد در ماه ژوئن شاخص خرید مدیران در چین  49.6 واحد بوده است که با وجود اندکی بهبود کماکان زیر 50 واحد قرار داشته است. موسسه ی تحقیقاتی بانک HSBC  پایین بودن میزان تقاضا در این کشور را یکی از اصلیترین علل کاهش فعالیتهای تولیدی اعلام کرده است. از سوی دیگر شرکتهای چینی در این ماه اقدام به کاهش بیش از پیش کارکنان خود کردند که  همین امر بالاترین میزان تعدیل نیرو را در 6سال گذشته در این کشور رقم زده است.
براساس این گزارش نرخ  کاهش نیرو در شرکتهای چینی نشان از چشم انداز آنها نسبت به عدم افزایش تقاضا  هم در خارج و هم در داخل این کشور  طی ماههای آینده است. ژانگ ویانگ Xang Viyong یکی از کارشناسان اقتصادی موسسه ی نومورای Nomora هنگ کنگ معتقد است، علی رغم بهبود شاخص خرید مدیران در چین،  رشد کلی اقتصاد در این کشور همچنان پایین است. وی  در این گزارش اعلام کرد که دولت چین باید سیاستهای مالی انبساطی  را برای مقابله با  موانع رشد اقتصادی در این کشور اتخاذ کند.

منبع: Bloomberg به نقل از Business Insider



حضور چین در نمایشگاه Expo 2015

جمهوری خلق چین قرارداد شرکت در نمایشگاه Expo 2015 را امضا نمود. این نمایشگاه با تـِم گل و کودک در یک محوطه ی 1121 هکتاری  در شهرستان آکسو در آنتالیای ترکیه برگزار خواهد شد. در این چارچوب هیئت چینی برای امضای قرار داد حضور در نمایشگاه وارد شهر ساحلی آنتالیا شدند. رییس طراحی باغچه ی شرکت مهندسی معماری سنتی چین اعلام کرد محوطه ای که بعنوان غرفه ی چین در نمایشگاه آراسته خواهد شد،  ماندگار بوده و به تقویت  و تحکیم دوستی  ترکیه و چین  کمک خواهد کرد. دبیر کل آژانس Expo 2015 آنتالیا نیز اعلام کرد، حضور چین در این نمایشگاه مایه ی افتخار است.

منبع: شبکه ی تلویزیونی CCTV (تلویزیون انگلیسی زبان دولتی چین)

► مرگبارترین گروهک های تروریستی جهان
سه خبـر کوتاه اقتصادی ◄

مطالب مرتبط
بنر