نابودی اقتصاد امارات

دوشنبه ، 14 ارديبهشت 1388 ، 12:08

طی سالهای اخیر امارات با دادن وعده های فراوان به جذب سرمایه گذاران از کشور های مختلف پرداخت اما طی روز های اخیر اخبار ناامید کننده ای از اقتصاد این کشور به گوش می رسد که بیانگر نا توانی اقتصاد دبی و نابودی بانک های این کشور است بر پایه اخبار رسیده رئیس پلیس امارت اعلام كرد: در سه ماه گذشته بیش از 11 هزار چك بی محل در دبی برگشت خورده است .

این آمار رکوردی در میزان چک های برگشتی در جهان به شمار می آید .

به گزارش شبکه خبر ، سرلشكر ضاحی تمیم خلفان امروز گفت : برخی از این چك های برگشتی ناشی از بحران مالی جهانی است .

وی افزود: برخی دیگر از چك ها نیز نتیجه سهل انگاری صاحبان چك و عقد قراردادهای نامناسب در جریان بحران مالی بوده است .

خلفان از شهروندان ساكن امارات تقاضا كرد تا در ارتباط با چك های بی محل با مقامات قضایی همكاری كنند.

بسیاری از شركت ها و افراد حقیقی در امارت دبی به علت بحران اقتصادی و مالی با مشكلات فراوان مالی مواجه شده اند.

هفتاد درصد اماراتيها به بانکهاي اين کشور بدهکارند.
بانک مرکزي امارات در گزارشي با اعلام اين خبر افزود بدهي هفتاد درصدي مردم به بانکها، جامعه اين کشور را تهديد مي کند و خانواده ها را در معرض فروپاشي قرار داده است.

ميزان وامهاي اعطايي به افراد براي تجارت در سپتامبر گذشته به صد و پنجاه و نه ميليارد درهم معادل چهل و سه ميليارد و بيست و هشت ميليون دلار رسيده است.
بانک مرکزي امارات ميزان وامهاي اعطاي به افراد را با اهداف تجاري در سال دوهزار و شش ميلادي هشتاد و هفت ميليارد درهم اعلام کرد.

آمار بانک مرکزي امارات نشان مي دهد وامهاي اعطايي به افراد براي اهداف غير تجاري مانند خريد خودرو ، سفر به خارج ، درکمتر از دو سال صد درصد افزايش يافته است.


به گزارش خبرگزاري المان از دبي ، روزنامه الاتحاد چاپ امارات نوشت بر اساس اعلام بانک مرکزي، بدين ترتيب هفتاد درصد اماراتيها به بانکهايي که از آنها تسهيلات دريافت کرده اند بدهکار هستند.

بانک مرکزي در گزارش خود، وامهاي شخصي را پديده خطرناکي مي‌داند که فرد، خانواده و جامعه را تهديد مي‌کند و بر ثبات جامعه اثر منفي مي گذارد.


ميزان بدهيهاي فردي در امارات از سي و هشت ميليارد درهم در سال دو هزار و دو به هشتاد و نه ميليارد درهم در سال دوهزار و پنج افزايش يافته است.
زندان و از هم پاشيدگي کانون خانواده از پيامدهاي منفي اين وامهاي فردي است.

منبع: سایت خبری آینده و قشم آنلاین

► تشكيل كميته حذف سه صفر واحد پول در بانك مركزي
مجلس: يارانه نقدي 20 هزار تومان نه 70 هزار تومان! ◄

مطالب مرتبط
بنر