اولین تصادف جرحی خودرو بدون راننده گوگل

سه شنبه ، 6 مرداد 1394 ، 13:11


بانکی دات آی آر: سه سرنشین خودرو که کارمند گوگل بودند با جراحات سطحی مواجه شدند.

به گزارش هفته نامه صدا به نقل از تایم، شرکت گوگل اعلام کرد یکی از خودروهای بدون راننده این شرکت برای اولین بار با یک تصادف جرحی مواجه شده است.

در این برخورد، یک خودرو لکسوس SUV (شاسی بلند) که غول تکنولوژی با نصب دوربینها و سنسورها و تجهیزات ویژه به خودرو بدون راننده تبدیل کرده بود در شهر مانتین ویو از عقب مورد برخورد قرار گرفت. در این شهر 20 خودرو بدون راننده که نمونه های اولیه هستند در مسیر های با ترافیک عادی در تردد میباشند.

سه کارمند گوگل که سرنشین این خودرو بدون راننده بودند دچار خراش سطحی شدند که در بیمارستانی مورد مدوا قرار گرفتند و روز بعد از حادثه که روز اول جولای وقوع یافته مرخص شده اند. گوگل اعلام کرده است راننده ماشین دیگر درگیر در تصادف دچار درد در ناحیه گردن و کمر نیز شده است.

طبق قوانین ایالت کالیفرنیا، حداقل یک نفر باید پشت خودرو بدون راننده که در مکانهای عمومی تست میشود حضور داشته باشد که کنترل خودرو را در شرایط اضطراری به عهده بگیرد. گوگل معمولا کارمند دیگری را نیز به همراه لب تاب جهت ضبط شرایط جاده و عملکرد خودرو داخل ماشین قرار میدهد. در روز حادثه تصادف، سرنشین دیگری در صندلی عقب خودرو حضور داشته است. گوگل به عنوان یک شرکت پیشرو سرمایه گذاری عظیمی روی پروژه خودروهای بدون راننده انجام داده است، تکنولوژی ای که گوگل معتقد است در صورت توسعه از رانندگی انسان ها بسیار امن تر و با صرفه تر است.

این تصادف چهاردهمین تصادفی بود که ماشین های بدون راننده گوگل طی شش سالی که در حال تست میباشند به وقوع پیوسته است. خودروهای گوگل طی این مدت مسافت 3.1 میلیون کیلومتر را طی نموده اند و بر اساس گزارش کمپانی گوگل ماشین های بدون راننده گوگل در هیچکدام از این چهارده تصادف مقصر بروز حادثه نبوده اند - البته به جز موردی که در سال 2011 روی داد که یک خودرو بدون راننده گوگل که از حالت راننده خودکار خارج گردیده بود و توسط یک کارمند گوگل هدایت میشد به عقب یک خودرو بدون راننده دیگر در حالت رانندگی خودکار برخورد کرد!

رئیس بخش خودروهای بدون راننده گوگل کریس اورمسون در یک پست وبلاگی اعلام کرده است در 11 مورد از 14 تصادف، خودرو مقصر از پشت به خودرو بدون راننده گوگل برخورد کرده است. به صورت شگفت انگیزی خودروهای بدون راننده گوگل اکثرا به وسیله راننده هایی که حواسشان پرت شده است مورد برخورد قرار میگیرند. شاید این افراد در حال نگاه کردن به موبایلشان بوده اند.
"عامل اصلی تصادفات خطای انسانی و بی توجهی است" اورمسون نوشته است "ما همه اینها را به عنوان یک نشانه از عملکرد مطلوب تر ماشین های بدون راننده گوگل در مقایسه با انسان های راننده میدانیم.

در یک مصاحبه تلفنی، اورمسون اعلام کرد که تیم او در حال تحقیق بر روی روشی است که خودروهای بدون راننده گوگل بتوانند راننده هایی که حواسشان پرت شده است را قبل از وقوع تصادف با خبر کنند. بوق زدن میتواند یک روش احتمالی باشد اما اومسون میگوید او نگران آن است که بوق زدن های فراوان ماشین های گوگل باعث آزار ساکنین شهر مانتین ویو شود.

در گزارش تصادفی که گوگل به همراه دپارتمان خودروهای موتوری کالیفرنیا درباره تصادف روز 1 جولای تنظیم کرده است آماده است:
خودرو SUV گوگل در حال حرکت با سرعت 25 کیلومت در ساعت در حالت راننده خودکار پشت دو خودرو دیگر بوده است که به یک چراغ راهنمایی در حالت سبز میرسند خودرو اول به دلیل اینکه ترافیک مانع حرکت ماشینهای لاین دیگر شده بوده است برای جلوگیری از مسدود شدن تقاطع توقف میکند و خودرو دیگر و خودرو گوگل نیز توقف میکنند که خودروی چهارمی با سرعت 30 کیلومتر بر ساعت به عقب خودرو گوگل برخورد میکند. سنسور های ماشین گوگل نشان میدهد خودرو چهارم ترمز ترمز نکرده است.

راننده خودرو مقصر اعلام کرده است که در ناحیه گردن و کمر درد دارد و سپر عقب خودرو SUV گوگل نیز خراب شده است. در حالی که سپر جلو خودرو مقصر کاملا خراب شده است.

مترجم: مهدی گیلانی

► رونق اقتصاد ایران طی2 تا پنج سال آینده
شهر بدون انسان در کنترل ماشین های بدون راننده ◄

مطالب مرتبط
بنر