آیا هنگام خرید به برچسب های مواد غذایی اصلاح ژنتیکی شده، توجهی میشود؟

يكشنبه ، 25 مرداد 1394 ، 14:40

بانکی دات آی آر: در ماه جولای سال جاری، مجلس نمایندگان امریکا قانونی را تصویب کرد که به موجب آن الزامی بودن نصب برچسب بر مواد غذایی اصلاح ژنتیکی شده، لغـو گردید. این قانون همچنین مقرراتی را برای استفاده از کلمه ی "طبیعی" بر روی بسته های مواد غذایی وضع نمود و طرح "استاندارد داوطلبانه ی برچسب های مواد غذایی" را نیز ارائه کرد.

درباره ی مواد غذایی اصلاح ژنتیکی شده، آمریکایی ها احساس چندانی خوبی ندارند. براساس پژوهش موسسه ی Pew Research بیش از نیمی از بزرگسالان در این کشور (57درصد)، مواد غذایی اصلاح ژنتیکی شده را برای خوردن ناسالم میدانند. ایا هنگام خرید از فروشگاههای خواروبار فروشی، به برچسب "اصلاح ژنتیکی شده" بر روی خوراکی ها توجه میشود؟ براساس نتایج این پژوهش، حداقل نیمی از مردم بصورت همیشگی یا متناوب به این نکته توجه میکنند. مطالعه ی دیگری با نام  Associated Press/GfK  که در دسامبر 2014 انجام شد، 39 درصد از افراد بشدت موافق وجود برچسب مخصوص بر روی بسته های موادغدایی اصلاح ژنتیکی شده، بودند؛ حال آنکه تنها 7درصد نظر مخالف دالشتند.

بزرگترین شرکتهای مواد غذایی، قویا بر سالم بودن موادغذایی اصلاح شده تاکید کرده و حمایت خود را از قانون مصوب جولای 2015 اعلام کرده اند. هرچند مخالفان این قانون با انتقاد از آن، بر این باورند که این قانون مانع آن میشود که مصرف کننده بداند چه چیزی در غذایش وجود دارد؛ مضافا اینکه این کار لزوم وجود برچسب های آگاهی بخش بر روی بسته های مواد غذایی را نیز، به چالش میکشد.

منبع: Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی

► خبرسازی آمازون بعد از اپل
شهرهایی که بیشترین تعداد کارآفرینان زن را دارند ◄

مطالب مرتبط
بنر