افتتاح اولین مرکز بازی واقعیت مجازی در استرالیا

دوشنبه ، 26 مرداد 1394 ، 14:30

بانکی دات آی آر: در شهر ملبورن کشور استرالیا یک مرکز بازی واقعیت مجازی به نام Zero Latency افتتاح شده که به بازی‌کنندگان این امکان را می‌دهد که بازی‌های واقعیت مجازی را به طور دست اول تجربه کنند.

هدف از بازی‌های واقعیت مجازی این است که بازی‌کننده در دنیای درون بازی غرق شود و تجربه‌ی کاملا متفاوت، منحصر‌به‌فرد و بسیار هیجان‌انگیزی از بازی را به دست آورد. البته بازی‌کننده این دنیا را در حالی که روی خیلی راحت روی مبلمان خانه نشسته تجربه می‌کند. اما تجربه‌ی دنیای بازی به صورتی که گویا واقعا در آن حضور دارید به مراتب هیجان‌انگیزتر و شگفت‌انگیزتر است.
یک مرکز "پرسه‌زنی بازی" برای اولین بار در ملبورن استرالیا راه‌اندازی شده که Zero Latency نام دارد. این مرکز در اصل یک انبار بزرگ به مساحت 427 متر مربع بود که اکنون به یک مرکز بازی تبدیل شده است. مرکز Zero Latecny به تعداد 129 دوربین چشمی پلی استیشن مجهز است. بازی‌کنندگان هدست‌های واقعیت مجازی «آکیولس ریفت» (Oculus Rift)  به سر می‌گذارند، یک کوله محتوی مینی‌کامپیوتر Alienware آلفا به تن می‌کنند تا نیروی آکیولس ریفت را تامین کند، تعدادی از دوربین‌های چشمی پلی استیشن هم به خود بازی‌کننده‌ها نصب می‌شود.

وقتی که بازی‌کننده‌ها کاملا آماده شدند، در انبار آزادانه پرسه می‌زنند و یک بازی اکشن اول شخص را بازی کنند. نام Zero Latency به این دلیل برای این مرکز انتخاب شده که تجربه‌ی  زنده و دست اولی از بازی را بدون هیچ تاخیری در اختیار بازی‌کنندگان قرار می‌دهد. به این ترتیب، هر چیزی که شما در واقعیت مجازی می‌بینید با آنچه که در دنیای واقعی انجام می‌دهید مطابقت دارد. تاکنون صدها نفر از افراد در هفته‌ی اول برای بازی کردن در این مرکز ثبت‌ نام کرده‌اند.
قیمت در نظر گرفته شده به ازای هر نفر 88 دلار استرالیا در ساعت است و بین 4 تا 6 بازی‌کننده‌ می‌توانند هم‌زمان در انبار بازی ‌کنند. ایده‌ی این مرکز بسیار جذاب و فوق‌العاده است و در واقع از بازی‌های گروهی مثل پینت‌بال الهام گرفته، اما آن را به سطح بالاتری ارتقا داده است.

► اینترنت اکسپلورر 20 ساله شد
طرح هایی جالب برای کارت هدیه بانک سپه ◄

مطالب مرتبط
بنر