سرمایه گذاری شرکت "علی بابا" در "اسنپ چت"

سه شنبه ، 17 شهریور 1394 ، 13:26

بانکی دات آی آر: شرکت چینی علی بابا فعال در حوزه تجارت الکترونیکی و آنلاین وارد سرمایه اپلیکیشن اسنپ چت می شود. در این راستا علی بابا مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به اسنپ چت پرداخت خواهد کرد. این سرمایه گذاری ارزش اسنپ چت را تا رقم ۱۵ میلیارد دلار بالا می برد.
علی بابا در نظر دارد با این سرمایه گذاری جایگاه خود را در بازار ایالات متحده آمریکا تثبیت کند.
اسنپ چت در سال ۲۰۱۱ توسط دانشجویان جوان دانشگاه استنفورد ایالات متحده پایه گذاری شد. اکنون این اپلیکیشن حدود ۲۰۰ میلیون کاربر دارد.

SnapChat
"اسنپ چت"، یک برنامه ارسال دریافت تصاویر مخصوص موبایل می‌باشد که توسط ایوان اشپیگل از دانشجویان دانشگاه استنفورد بوجود آمده است. با استفاده از این برنامه، کاربران می‌توانند عکس گرفته یا ویدئو ضبط کنند و سپس به آنها متون یا نقاشی اضافه نمایند. پس از آن می‌توانند آنها را به لیستی از دریافت کنندگان مشخص شده ارسال کنند. این تصاویر و ویدئوها اصطلاحاً "Snaps" نامیده می‌شوند. کاربران می‌توانند یک محدوده زمانی را مشخص نمایند که فقط در طی آن، دریافت کنندگان می‌توانند تصاویر را مشاهده کنند. پس از به پایان رسیدن این محدوده زمانی، این تصاویر از دید دریافت کنندگان مخفی شده و از سرورهای اسنپ چت نیز حذف می‌شوند.
از ماه نوامبر ۲۰۱۳ این محدوده زمانی می‌تواند بین ۱ تا ۱۰ ثانیه انتخاب شود.

Alibaba Group
گروه علی‌بابا  (Alibaba Group Holding Limited)، یک شرکت در حوزه تجارت الکترونیکی می باشد. این گروه در زمینه هایی چون: فروشگاه اینترنتی، یک سیستم خرده فروشی، و رایانش ابری (Cloud Computing) فعالیت می کند. در سال ۲۰۱۲ دو پورتال علی بابا ۱.۱ تریلیون یوآن معادل ۱۷۰ میلیارد دلار فروش داشته است. که این رقم بیشتر از مجموع فروش دو رقیب خود یعنی آمازون و ای بی(eBay) می باشد. در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۴ علی بابا ۲۳۱ میلیارد دلار ارزش گذاری شد. به دنبال عدم توافق در عرضه عمومی با مقررات هنگ کنگ، در سپتامبر ۲۰۱۳ این هلدینگ جهت عرضه اولیه وارد ایالات متحده شد. همزمان با عرضه اولیه، ارزش علی بابا به میزان ۲۱.۸ میلیارد دلار رسید. این وب سایت اینترنتی  به  وب سایت "ای بی" شباهت دارد و در آن میلیاردها کالا ارائه می شود، همچنین این وب سایت از جمله ۲۰ وب سایت برتر دنیا به شمار می رود. ۶۰ درصد بسته های تحویلی در مارس ۲۰۱۳ مربوط به کاربران چینی بوده است. گروه علی بابا در سال ۱۹۹۹  پایه گذاری شده است. پورتال علی بابا، با ایده ارتباط بین تولیدکنندگان چینی و مشتریان، ورای مرزهای چین کسب و کار خود را آغاز نمود. ۸۰ درصد فروش آنلاین در کشور چین توسط گروه علی بابا انجام می گیرد.

برگرفته از euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► مصرف ویتا‌مین C از بیماری قلبی جلوگیری می‌کند
اسکنرهای گرافین، رازگشای آثار هنری ◄

مطالب مرتبط
بنر