اکسپریا Z5 پرمیوم همه‌ی تصاویر را با کیفیت 4K نمایش نمی‌دهد

پنجشنبه ، 19 شهریور 1394 ، 08:52

بانکی دات آی آر: محیط سیستم‌عامل و سایر برنامه‌ها در گوشی اکسپریا Z5 پرمیوم با کیفیت 1080p اجرا می‌شوند.

به گزارش دیجی کالا، سونی گوشی اکسپریا Z5  پرمیوم را به عنوان اولین گوشی دنیا با صفحه نمایش 4K معرفی کرد. محصولی که از این نظر توانسته سر و صدای زیاد به راه بی‌اندازد.
به تازگی اطلاعات جدیدی از این محصول منتشر شده که به موضوع جالبی اشاره کرده‌اند. در این اطلاعات گفته شده که گوشی اکسپریا Z5 پرمیوم همه چیز را با وضوح تصویر 4K نشان نمی‌دهد و محیط سیستم عامل اندروید با کیفیت 1080p روی آن اجرا می‌شود. در ادامه این اطلاعات گفته شده که تنها تصاویر و فیلم‌هایی که سونی از قبل روی این گوشی قرار داده، با کیفیت 4K نمایش داده می‌شوند. به نظر می‌رسد که سونی امکان ساخت برنامه با وضوح تصویر 4K را به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار نداده است. حتی اگر به وسیله نرم‌افزار از روی صفحه نمایش این گوشی ویدیو ضبط کنید، تنها با کیفیت 1080p به نمایش در می‌آید.

خبرگزاری‌های مختلف هم گفته‌اند که در نمایشگاه IFA از صفحه نمایش این گوشی Screenshot گرفته‌اند که کیفیت آن‌ها 1080p بوده است.
درحالت کلی این گوشی تنها تصاویر و فیلم‌ها را با وضوح تصویر 4K به نمایش در می‌آورد و محیط سیستم عامل، نرم‌افزارها و بازی‌های مختلف با کیفیت Full HD اجرا می‌شوند.
بسیاری از کاربران گفته‌اند که این اقدام سونی منطقی به‌نظر می‌رسد. اجرا شدن سیستم عامل و سایر برنامه‌ها با کیفیت 4K باعث کاهش قدرت و عملکرد چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 810 و عمر باتری آن می‌شود.

► تکنولوژی جدید برای بیشتر کردن عمر باتری Gear S2
تجهیز اتومبیل‌تان را به اینترنت با گجت کوچک ZTE ◄

مطالب مرتبط
بنر