"خودروی عنکبوتی" برای معلولان

يكشنبه ، 22 شهریور 1394 ، 10:52

بانکی دات آی آر: خودروی "سویین کار (Swincar)نوعی خودروی چهارچرخ عنکبوتی است که چهار بازوی مستقل دارد و می تواند روی هر نوع زمینی، با هر وضعیتی حرکت کند. شرکت سازنده می گوید این خودرو می تواند از شیب هفتاد درصد هم بالا و پایین برود.

این خودرو را شرکت "مکانـراک"( Mecanroc) در جنوب فرانسه تولید می کند. قرار است تولید این خودرو در پایان ماه اکتبر امسال آغاز شود.
یکی از مهندسان شرکت سازنده می گوید: " در حالی که بیشتر چهار چرخه ها موتور احتراقی دارند، اما این خودرو تمام الکتریکی است؛ نه صدا دارد و نه محیط زیست را آلوده می کند و با آن می توان روی سخت ترین زمینها هم رانندگی کرد، یعنی با "سویین کار" می توانید کارهایی انجام دهید که با خودروهای دیگر که حرکت معمولی دارند، ممکن نیست."

در "سویین کار"، هر چرخ، موتور الکتریکی خودش و در انتهای هر بازو فنر و کمک فنرهای مخصوص خودش را دارد. در نتیجه هر چرخ مستقل از چرخهای دیگر خم می شود و صندلی راننده در بین چهار چرخ معلق است و راننده می تواند عمودی بماند.

خودرو با ابعاد یک متر و سی سانت، در یک متر و سی سانت با میله های آلومنیومی ساخته شده است و ۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد. سرعتش به ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت می رسد و به راحتی سرهم می شود و می توان آن را متناسب با جثه راننده تغییر داد.

وی افزود: " این خودرو امکاناتی دارد که بخصوص برای افراد با ناتوانی جسمی جذاب است و در خودروهای دیگر دیده نمی شود. این خودرو برای کسانی که مشکل حرکتی دارند مناسب است چون بازوها در دو سوی خودرو که چرخ ها به آنها متصل هستند، آنقدر باز می شوند که گنجایش صندلی چرخدار را داشته باشد."

سازندگان می گویند که این خودرو در زمینه های مختلف از جمله امنیت شهری، ارتش و زراعت و کشاورزی کابرد دارد.


برگرفته از euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► سامسونگ گلکسی S6 در برابر اپل آی‌فون 6s
عینک هوشمند با دوربینهای 3D برای نابینایان ◄

مطالب مرتبط
بنر