کاهش قیمت نوبرانه‌های پاییزی

پنجشنبه ، 9 مهر 1394 ، 11:22

بانکی دات آی آر: رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: در بخشنامه جدید در صورت مشاهده هر گونه میوه قاچاق در میوه‌فروشی‌ها زیر یک میلیون تومان ضبط و بالای آن با تشکیل پرونده به دادگاه معرفی می‌شود.

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله نیوز ،حسین مهاجران در مورد آخرین وضعیت برخورد با میوه‌های قاچاق که پیش از این به راحتی در میوه‌فروشی‌های سطح شهر عرضه می‌شد، گفت: طی اطلاعیه‌ای که از سوی صنف بارفروشان و میوه و سبزی‌ داده شده، خرید و فروش میوه‌های قاچاق ممنوع است و حداقل می‌توان گفت، به‌ راحتی در دید و دسترس مانند قبل قرار ندارد.
وی در مورد برخورد با این نوع کالا، گفت:‌ در بازرسی‌ها میوه‌های قاچاق به ارزش زیر یک میلیون تومان ضبط می‌شود و بالای یک میلیون تومان با تشکیل پرونده به دادگاه تعزیرات معرفی می‌شوند.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی درمورد قیمت میوه‌های نوبرانه پاییزی گفت: در حال حاضر نارنگی بذر ژاپنی تولید داخل بین 3 تا 5 هزار تومان بسته به نوع و کیفیت فروخته می‌شود که این رقم برای نارنگی رسمی بین 2 تا 3 هزار تومان است.
وی قیمت پرتقال و لیموشیرین جنوب (جیرفت) را کیلویی 2 تا 2 هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: انار نیز از کیلویی هزار و 500 تا 4 هزار تومان در میدان اصلی عرضه می‌شود.
قیمت سیب زرد و قرمز بین 3 تا 4 هزار تومان و قیمت انواع انگور نیز بسته به نوع آن متغیر اعلام شد. انگور ارومیه سفید کیلویی 5 هزار تومان، ارومیه قرمز 8 هزار تومان، بی‌دانه قرمز تاکستان، اراک و ملایر 4 هزار تومان و انگور سفید 2 هزار و 500 تومان اعلام شد.
همچنین انگور کندری بین 3 تا 4 هزار تومان و انگور مهره بین هزار و 500 تا 2 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
مهاجران بر این نکته تأکید کرد: که قیمت صیفی‌های پرمصرف مانند پیاز، سیب‌زمینی، خیار و گوجه‌فرنگی تغییری نداشته و بین یک تا 2 هزار تومان به فروش می‌رسد و کالا به وفور در بازار وجود دارد.

► استفاده از هورمون در مرغ از شایعه تا واقعیت
خزانه آنلاین می‌شود ◄

مطالب مرتبط
بنر