امید کردستانی مدیر توییتر شد

پنجشنبه ، 23 مهر 1394 ، 10:07

بانکی دات آی آر: شرکت توییتر، «امید کردستانی»، از مدیران سابق گوگل را به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره‌اش انتخاب کرده است. کردستانی قرار است ریاست هیئت مدیره‌ی توییتر را بر عهده بگیرد.

به گزارش دیجی کالا، ین مدیر امریکایی-ایرانی، به غیر از گوگل، در شرکت‌های HP، نت‌اسکیپ، اسپاتیفای و Vodafone هم فعالیت کرده است
«جک دورسی»، مدیر سابق توییتر که یک هفته‌ای است به سمت گذشته‌اش بازگشته، درباره‌ی انتخاب کردستانی می‌گوید: “انتخاب یک مدیر عالی، اولین قدمی است که باید برای بهترین شدن هیئت مدیره‌مان انجام دهیم؛ هیئت مدیره‌ای که قرار است به توییتر خدمت کند.”

دورسی در پیغام‌اش ادامه می‌دهد: “امید رهبر با تجربه‌ای است که خود را ثابت کرده. او مستقیما به من و مدیریت‌ام کمک خواهد کرد تا بهترین افراد را در توییتر جمع کنیم.”

کردستانی به مدت یک سال و از مرداد ماه پارسال، تا مرداد امسال، به عنوان مدیر تجاری گوگل فعالیت کرده بود. حتی پس از اینکه گوگل به زیرمجموعه‌ای از شرکت الفابت تبدیل شد، کردستانی به عنوان مشاور ارشد فعالیت‌اش را در گوگل ادامه داد.

اینکه کردستانی قرار است دقیقا چه وظایفی در توییتر داشته باشد، هنوز مشخص نیست. او در توییترش نوشته است: “اینکه در شرکتی که در حال تغییر دنیا است و وضعیت تجاری شگفت‌انگیزی دارد کار کنید، هر روز پیش نمی‌آید. من شانس‌اش را داشته‌ام تا در سه تای آن‌ها باشم: نت‌اسکیپ، گوگل و حالا توییتر.”

این مدیر امریکایی-ایرانی، به غیر از گوگل، در شرکت‌های HP، نت‌اسکیپ، اسپاتیفای و Vodafone هم فعالیت کرده است و سابقه‌ی درخشانی در شرکت‌های وابسته به تکنولوژی دارد.

کردستانی توانسته بود تنها در ۱۸ ماه، درآمد نت‌اسکیپ را از ۸۸ میلیون، به ۲۰۰ میلیون دلار برساند.

نکته‌ی جالب درباره‌ی کردستانی، حساب کاربری خالی او در توییتر است. مدیر جدید توییتر، تا به امروز تنها ۱۱ توییت فرستاده که بیشترش هم مربوط به دیروز است.

جک دورسی در یکی از اولین اقدام‌های‌اش پس از رسیدن به سمت مدیرعاملی توییتر، تصمیم گرفته است تا عده‌ای زیادی را از این شرکت اخراج کند.

► عرضه بروزرسان رانند‌ه‌ی خودکار برای خودروهای تسلا
زمان عرضه‌ی اندروید مارشمالو برای ال‌جی G4 ◄

مطالب مرتبط
بنر