ساخت اپلیکیشنی مخصوص پناهجویان

سه شنبه ، 19 آبان 1394 ، 11:13

بانکی دات آی آر: دو شرکت رایانه ای در شهر درسدن آلمان، آپلیکیشنی برای پناهجویان سوری تازه وارد به آلمان ساخته اند. این آپلیکشین که به زبان های آلمانی٬ انگلیسی و عربی طراحی و ساخته شده است، "به آلمان خوش آمدید" نام دارد وبرخی از نیازهای اولیه پناهجویان را برطرف می کند.
سرپرست سازندگان این آپلیکیشن سعی کرده در جریان دیدارهایش با پناهجویان مسایل و مشکلات آنها را دریابد و راه حلی هوشمند و ملموس در اختیار آنها قرار دهد.
او می گوید که در جریان تحقیقات خود دریافته است که پرسش ها و نیازهای اصلی پناهجویان از این جمله اند: "اگر نیاز به کمک دارم با چه کسی تماس بگیرم؟ راه های آموزش زبان چیست؟ چطور درخواست پناهندگی کنم؟ مراحل بعدی آن چیست؟ چه مدارکی برای اینکار لازم است؟ و .."
به این ترتیب این آپلیکیشین برخی نقاط مبهم در زندگی سخت پناهجویان را برطرف می کند. در این آپلیکیشین همچنین تعدادی از وبسایتهای اصلی و مهم موردنیاز پناهجویان معرفی شده اند.
یک پناهجوی جوان سوری درباره این آپلیکشین می گوید: "این اَپ، اطلاعات بسیار جامع و کاملی برای پناهجویان تازه وارد به آلمان دارد. قوانین اینجا خیلی با قوانین سوریه تفاوت دارند و این آپلیکیشین به پناهجویان در بهبود روند زندگی روزمره شان کمک می کند".
با توجه به اینکه آلمان بیشترین متقاضیان پناهندگی در میان کشورهای اتحادیه اروپا را دارد، و شمار 200هزار نفری متقاضیان در سال گذشته تا پایان امسال به دو برابر افزایش خواهد یافت، بنظر میرسد اینگونه اپلیکیشن ها در تسریع روند رسیدگی به امور پناهندگی در این کشور بسیار موثر و مفید باشند.


برگرفته از euronet

 

مترجم: مهرداد دستورانی

 

► جستجوی راه حلی برای معمای پرداختهای پنهان
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز 19 آبان 94 ◄

مطالب مرتبط
بنر