صنعت پهپادهای تجاری و سهم میلیارد دلاری در اقتصاد

شنبه ، 23 آبان 1394 ، 14:03

بانکی دات آی آر: با کاربردها درعکسبرداری و فیلمبرداری هوایی، کاربردها در بخش املاک و مستغلات،  شرکتهای انرژی و تمامی دیگر کسب و کارهایی که از فناوری UAV یا "وسیله ی حمل و نقل هوایی بدون سرنشین" استفاده میکنند،  فواید اقتصادی پهپادهای تجاری بیش از پیش نمایان میشود. ازاینرو، قانونگذاران در تلاشند که این رشد بی امان در بازار هواپیماهای بدون سرنشین تفریحی-تجاری را مستمر و مداوم نگه دارند.

در سرتاسر آمریکا، صدها هزار پهپاد کوچکتر که هم ارزانتر هستند و هم به پرواز درآوردن و کنترل شان نیز اسانتر است، بفروش رسیده اند. اگر استفاده از این وسایل بدون احتیاط و ملاحظه های لازم باشد، میتواند تهدیدی جدی هم برای ترافیک هوایی و هم افراد روی زمین بوجود آورد. بنابراین وزارت حمل و نقل امریکا به تازگی اعلام کرده است که تمامی هواپیماهای بدون سرنشین میبایست ثبت شوند تا مقامات مسئول بتوانند مالکان پهپادهایی را که در مناطق پرواز ممنوع و حریمهای محافظت شده به پرواز درمیآیند، مورد پیگرد قرار دهند.

به رغم این اقدام از سوی دولت، انتظار میرود صنعت پهپادهای تجاری در سال آتی سرمایه گذاری 2.3 میلیارد دلاری را تجربه کند؛ به این ترتیب تا سال 2025، تاثیر اقتصادی این صنعت تقریبا دو برابر شده و به بالای 5 میلیارد دلار خواهد رسید.


برگرفته از Forbes

مترجم: مهرداد دستورانی

 

► ویدیوی جعبه‌گشایی آیپد پرو منتشر شد
مشتریان بانک به طور فزاینده دیجیتال شده اند! ◄

مطالب مرتبط
بنر