پاسخ بهمنی به منتقدان اصلاح قوانین پولی و بانکی

شنبه ، 27 تیر 1388 ، 13:16

 

رئیس کل بانک مرکزی تغییرات اصلاحیه قانون پولی و بانکی را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: اصلاحیه قوانین پولی و بانکی برای ارائه به هیئت دولت در حال نهایی شدن است.

محمود بهمنی در پاسخ به این سئوال که برخی انتقادات نسبت به لوایح اصلاحی قانون عملیات بانکداری بدون ربا و قانون پولی و بانکی صورت می گیرد، مبنی بر اینکه لوایح اصلاح شده تفاوت چندانی با قوانین نمی کند، گفت: یکسری از مسائل در قانون بانکداری بدون ربا وجود دارد که نیازی به تغییر ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی برخی از این موارد در قانون عملیات بانکداری بدون ربا که نیاز به تغییر ندارد را عقود اسلامی، مضاربه، مشارکت، فروش اقساطی، سلف و غیره عنوان و تصریح کرد: این موارد را نمی توان تغییر داد، با این وجود یک مقدار تغییرات اصلی متناسب با شرایط روز در لایحه جدید بانکداری بدون ربا نسبت به قانون آن صورت گرفته است.

به گفته وی اما تغییرات قانون پولی و بانکی بسیار بیشتر است و زمانی که منتشر شود منتقدان متوجه تغییرات لایحه نسبت به قانون آن خواهند شد.

بهمنی خاطرنشان کرد: مباحث حقوقی و فقهی در هر دو قانون در نظر گرفته شده است و از کارشناسان فقهی بانک مرکزی در جلسات مربوطه حضور داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه اصلاحیه قوانین پولی وبانکی در حال نهایی شدن در بانک مرکزی است، افزود: هر دو قانون پس از سالها  توسط گروههای کارشناسی بانک مرکزی با همکاری بخشهای مختلف، نهادهای فقهی، دانشگاهها، حقوقدانان و غیره طی ماهها کار کارشناسی در حال اصلاح است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: هر دو قانون را به منظور نظرخواهی برای دانشگاهها، حقوقدانان، مسئولان و مدیران بانکها ارسال کردیم و پس از جمع آوری نظرات، آنها را به صورت قوانین جامع و کامل آماده کرده ایم که برای تصمیم گیری نهایی به هیئت دولت ارائه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

► سال بسيار سخت بودجه
فشارهاى تورمى در سال آينده همچنان وجود دارد ◄

مطالب مرتبط
بنر