کوادروفویل؛ شناوری برای پرواز بر روی آب!

چهارشنبه ، 9 دی 1394 ، 13:57

بانکی دات آی آر: شناوری الکترونیک و شخصی ای که به نام کوادروفویل (Quadrofoil) ساخته شده است، به گفته سازندگانش هیچ گازی منتشر نمی کند. این دستگاه توسط مهندسان اهل اسلوونی ساخته شده و بر روی چهار ورق آبی که همچون بالهایش عمل می کنند به حرکت در می آید و در نتیجه با کمترین مقاومت آب با سرعت چهل کیلومتر بر ساعت به پیش می رود.

مدیر عامل "کوادروفویل" می گوید: "پس از رسیدن به سرعت ده کیلومتر بر ساعت، این شناور بالای آب می رود و بر روی بالهایش سوار می شود. این امر اجازه حرکت با آسایش و بدون لرزش را بر روی آب با موجهایی تا نیم متر می دهد. در عین حال این یک تولید سازگار با محیط زیست است زیرا صدایی تولید نمی کند و گازی هم از آن منتشر نمی شود و آب را هم با روغن موتور آلوده نمی کند"

کار با "کوادروفویل" ساده خواهد بود و بر روی فرمان آن یک صفحه لمس شونده نصب شده است که به استفاده کننده نشان می دهد چه مقدار از شارژ باتری باقی مانده است و برد و سرعت شناور چه قدر است.

فرمان ساخته شده به شناور اجازه می دهد تا در جهت خاصی حرکت کند که تجربه ای همچون راندن ماشینهای شهربازی را فراهم می کند اما از آنجا که شناور بر روی هوا حرکت می کند و بر روی ورقهای آبی سوار است، حسی که منتقل می شود همچون پرواز با هواپیما است.

شرکت تولید کننده قصد دارد که انواع مختلفی از این دستگاه بسازد که شامل انواع تک نفره و یا چندین نفره خواهد شد اما آنها امیدوارند که گونه پرفروش آن نوع کوچکتر دونفره باشد که موتوری 3.7 کیلوواتی و یا 5 اسب بخار خواهد داشت. قیمت این قایق از 15 هزار یورو برای مدل اصلی تا 22هزار یورو برای سایر مدلها متفاوت خواهد بود.

برگرفته از Discovery

مترجم: مهرداد دستورانی

► احتمال رونمایی نینتندو NX در CES 2016
جهانی شدن و کشورهایی که بیشترین اثر را پذیرفته اند ◄

مطالب مرتبط
بنر