فناوریهای برتر LEDها(بخش اول)

چهارشنبه ، 16 دی 1394 ، 13:46

بانکی دات آی آر: ال ای دی ها امروزه در بسیاری از پروژه ها کارآیی دارند. مهمترین آن تهیه نور با کیفیت بالاست. اما اورگانیسم های نورافکن "دی یود"(Diode) که OLED نام دارند، چشم اندازهای گسترده ای را در مقابل دانشمندان قرار داده اند.

در آیندهوون هلند، طراحان صنعتی درباره طراحی جدیدترین LED و OLEDها با یکدیگر مبادله و گفتگو می کنند: در اینجا دو نگاه متفاوت به ال ای دی وجود دارد. دانشمندان و محققان می خواهند از خواص این دی یودهای نورافشان در علوم بهره ببرند و به پیشرفت آن کمک کنند و طراحان بیشتر آنرا به عنوان یک وسیله طراحی می بییند و نگاه شان بیشتر به مصرف کننده معطوف است.

این ال ای دی میتوانند کاراآیی بالایی در بالابردن روحیه بیماران خصوصا کودکان داشته باشند. دیودهای نورانی می توانند زیربشقابی را نورانی کرده و حس خوردن و آشامیدن را تقویت کنند. تغذیه کودکان سرطانی اهمیت بسیار زیادی دارد و برخی بیمارستانها با طراحی زیربشقابیهای نورانی اشتهای کودکان بیمار را بالا برده اند.
با ارائه ی وسیله ی دیگر، طراحان دست به طراحی دستبندهای نورانی زده اند. اگر آن را لمس کنید نور آن بیشتر می شود بنوعی می توانند وسیله سرگرمی کودکان بیماری باشد که قرار است واکسینه شوند و یا مورد عملهای سخت قرار بگیرند.

طراح این دستبندها می گوید: "نور اولین چیزی است که یک کودک بیمار آنرا رویت کرده است. حال اگر بتواند با این نور بازی هم کند خوب چه بهتر. شما آنرا لمس می کنید دستبند فعال می شود نورها کم کم روشن می شوند. نور تاثیر فوق العاده ای دارد و براحتی قابل دسترسی است".

ادامه دارد...

برگرفته از Euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► مانیتورهای بی‌سیم Dell معرفی شدند
بهشت های مالیاتی میلیاردها دلار از پولهای شرکتهای فناوری را جذب خود کرده اند ◄

مطالب مرتبط
بنر