تغيير ساعت کار ادارات و بانک‌ها در ماه مبارک رمضان

شنبه ، 24 مرداد 1388 ، 12:37

 

در همه استانها به جز تهران، فعالیت اداری صبح‌ها با یک ساعت تأخیر آغاز می‌شود و بعداز ظهرها نیز یک ساعت و نیم زودتر به پایان می‌رسد در تهران، زمان آغاز به کار ادارات 9 صبح و پایان آن ساعت 14 خواهد بود.

به منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل و معنویت های ماه مبارک رمضان و با تصمیم هیأت وزیران ساعات کار ادارات دولتی و بانک‌ها در ماه مبارک رمضان كاهش يافت كه دبير هيئت دولت در بخشنامه اي به اعضاي كابينه و استانداران سراسر كشور جزئيات ساعات كاري ادارات در ماه رمضان را اعلام كرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، با تصمیم هیأت وزیران به منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل و معنویت های ماه مبارک رمضان در همه استان ها به جز تهران، فعالیت اداری در ماه مبارک رمضان صبح‌ها با یک ساعت تأخیر آغاز می‌شود و بعداز ظهرها نیز یک ساعت و نیم زودتر به پایان می‌رسد.


در استان تهران، زمان آغاز به کار ادارات 9 صبح و پایان آن ساعت 14 خواهد بود.


هیأت وزیران همچنین بانک مرکزی را موظف کرده است ساعت فعالیت بانک‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنند که آغاز آن دست‌کم سی دقیقه پیش از آغاز به کار ادارات و دستگاه‌های دولتی باشد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، براساس اين بخشنامه ،هرگونه فعالیت فوق برنامه در ماه مبارک رمضان، باید پیش یا پس از پایان ساعت کار انجام شود.


به منظور درك بهتر فضيلت شبهاي قدر ، آغاز به کار ادارات و بانک ها هم در روزهای نوزدهم و بیست و سوم ماه مبارك رمضان با یک ساعت تاخیر نسبت به سایر روزهای اين ماه خواهد بود.


در این بخشنامه توصیه شده است که رفت‌وآمد کارکنان هم باید به گونه‌ای برنامه‌‌ریزی و تنظیم شود که رأس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته و در پایان رأس ساعت معین محل کار خود را ترک کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

► وام بانك كارگشايي به 6 ميليون ريال افزايش يافت
استخدام شرخر برای تسویه معوقات نظام بانکی ◄

مطالب مرتبط
بنر