دستور رئیس جمهور به بانک مرکزی

شنبه ، 24 مرداد 1388 ، 13:34

 

با دستور رئیس جمهور، بانک مرکزی موظف به اجرای تصمیم دولت برای پرداخت 1000 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در استان تهران شد.

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری مصوبه ای را ابلاغ کرد که براساس آن، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد نسبت به 4 تصمیم هیئت وزیران درباره استان تهران اقدامات لازم را به عمل آورد.

براساس این ابلاغیه، بانک مرکزی موظف است نسبت به اختصاص مبلغ 300 میلیارد ریال وام قرض الحسنه برای متقاضیان واجد شرایط در استان تهران با معرفی استانداری اقدام کند.

همچنین اختصاص مبلغ 700 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از منابع بانکهای عامل برای اجرای طرحهای اشتغالزایی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی (کمیته امداد، بهزیستی و غیره) با تائید و نظارت کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان (100 میلیون ریال به ازای هر طرح) نیز از دیگر موارد ابلاغ شده به بانک مرکزی است.

بانک مرکزی موظف است در خصوص ایجاد تشکیلات مستقل برای هر یک از بانکهای تخصصی و توسعه ای با اختیاراتی نظیر اختیارات سایر استانها در جلسه ای با حضور استاندار، معاون اجرایی رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی بررسی و تصمیم گیری لازم را اتخاذ کند.

افزایش تعداد شعب و دستگاههای ATM در شهرستانهای استان تهران نیز از دیگر مواردی است که در این ابلاغیه به آن توجه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

► بانك‌هاي خصوصي اوج مي‌گيرند
وام بانك كارگشايي به 6 ميليون ريال افزايش يافت ◄

مطالب مرتبط
بنر