تامین مالی یک سوم خانه‌های کشور توسط بانک مسکن

دوشنبه ، 11 بهمن 1395 ، 10:35

بانکی دات آی آر: از ۲۱ میلیون واحد مسکونی موجود در کشور، حدود یک سوم آنها از سوی بانک مسکن تامین مالی شده است و این از افتخارات بانک مسکن به شمار می‌رود.

 

دکتر محمد هاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن در دیدار با استاندار خوزستان با بیان این مطلب اظهار کرد: بانک مسکن یک بانک تخصصی و توسعه‌ای است که از نظر مانده تسهیلات پرداختی، بزرگترین بانک کشور به شمار می‌رود. این بانک ۸۰ سال سابقه فعالیت در زمینه بانکداری را در کارنامه خود ثبت کرده است و هدف آن خانه‌دار کردن اقشار متوسط و ضعیف جامعه است به گونه‌ای که از ۲۱ میلیون واحد مسکونی موجود در کشور، حدود یک سوم آنها از سوی بانک مسکن تامین مالی شده است.

 

دکتر بت‌شکن افزود: هم اکنون بانک مسکن کمترین نرخ سود و طولانی مدت بازپرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن را به مشتریان خود عرضه می‌کند و این موضوع به عنوان یک دستاورد از سوی دکتر روحانی رئیس جمهور در هفته دولت امسال مطرح شد. از سوی دیگر، بانک مسکن به علت داشتن ارتباط مستقیم با بدنه جامعه، کمترین میزان مطالبات معوق را دارد و در بین سایر بانک‌ها در این خصوص شاخص است.

 

وی با اشاره به سه هدف مهم بانک مسکن در کشور گفت: به سرانجام رساندن طرح‌های مسکن مهر و فروش اقساطی کردن واحدهای آنها، احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده و تامین مالی اقشار متوسط و ضعیف جامعه برای خانه‌دار شدن از اهداف جدی بانک مسکن به شمار می‌روند که با جدیت در تلاش برای عملیاتی کردن آنها هستیم.

 

دکتر بت‌شکن، تک نرخی شدن تسهیلات خرید و ساخت مسکن بعد از ۲۶ سال را از دستاوردهای درخشان این بانک در مدت اخیر عنوان کرد و گفت: افزایش تسهیلات مسکن و در عین حال کاهش نرخ آن، رویای خانه‌دار شدن اغلب مردم را به واقعیت تبدیل کرده است.

 

 

منبع: روابط عمومی بانک مسکن

► آزمون سنجش شایستگی در بانك مهر اقتصاد برگزار شد
تبعیض سالانه بین عیدی کارمندان دولت و کارکنان بخش خصوصی ◄

مطالب مرتبط
بنر