پرداخت ۱۰ میلیون تومان اضافه وام مسکن مهر به 390 هزار واحد

يكشنبه ، 17 بهمن 1395 ، 10:17

بانکی دات آی آر: محمد هاشم بت‌ شكن مدير عامل بانك مسكن در نشست خبري با خبرنگاران، فعاليت‌هاي  اين بانك را براي خارج كردن بخش مسكن و ساختمان از ركود عميق دو سال گذشته تشريح كرد و گفت: افزايش سقف تسهيلات خريد مسكن از محل سپرده سرمايه‌گذاري ممتاز، افزايش سقف تسهيلات مسكن زوجين از محل اوراق گواهي حق تقدم، تسهيل شرايط پرداخت تسهيلات ساخت آن هم به شكل تسهيلات بدون سپرده و همچنين راه‌اندازي بازار رهن ثانويه از طريق انتشار ۳۰۰ ميليارد تومان اوراق رهني بعدي بانك كه منجر به رشد معاملات خريد مسكن در شهرهاي مختلف كشور طي ماه‌هاي گذشته را از فعاليتهاي مهم اين بانك عنوان كرد.

مدیرعامل بانک مسکن از آغاز پرداخت متمم ۱۰ میلیون تومانی وام مسکن مهر به ۳۹۰ هزار واحد خبرداد و گفت: تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی افزایش نمی‌یابد.

محمدهاشم بت‌شکن درباره افزایش سقف وام 80 میلیونی مسکن در سال آینده گفت: در حال حاضر با قاطعیت نمی‌توان شرایط سال آینده را پیش‌بینی کرد، بنابراین باید در مورد افزایش سقف وام 80 میلیون تومانی بانک مسکن به شرایط توجه ویژه‌ای داشت و پیش‌بینی که دارم این است که سقف وام افزایش نخواهد یافت.

وی ادامه داد: البته از تدابیر ویژه‌ای برای اینکه حق انتخاب مردم بیش از گذشته شود استفاده خواهیم کرد، یعنی به جای اینکه سقف وام مسکن را افزایش دهیم، یک حساب ترکیبی بدون سپرده و با سپرده برای سال آینده در نظر گرفته‌ایم که پس از تصویب، به اطلاع عموم خواهد رسید.

مدير عامل بانك مسكن گفت: مهمترين گام در تامين مالي مسكن در دوره فعاليت دولت يازدهم راه‌اندازي صندوق پس‌انداز مسكن يكم براي پرداخت تسهيلات به خانه‌اولي‌ها بود.

وي با بيان اينكه تنها بانك تخصصي و توسعه‌اي در بخش مسكن، موفق شد در دوره دوره فعاليت دولت يازدهم با استفاده از ظرفيت‌ها و ابزارهاي متنوع، هر دو سمت عرضه و تقاضاي مسكن را تقويت كند، افزود: مهمترين گام در تامين مالي مسكن  راه‌اندازي صندوق پس‌انداز مسكن يكم براي پرداخت تسهيلات به خانه ‌اولي‌ها بود.

بت‌ شكن گام بعدي اثربخش براي تحريك بخش مسكن در مسير خروج از ركود را كاهش نرخ سود تسهيلات صندوق يكم در چندين مرتبه اعلام كرد وگفت: كه مطابق آخرين تصميم در نيمه امسال، در حال حاضر تسهيلات خريد مسكن صندوق يكم در بافت‌هاي فرسوده با نرخ سود ۸ درصد و در ساير مناطق شهري با نرخ سود ۹/۵ درصد متقاضيان واجد شرايط پرداخت مي‌شود.

مديرعامل بانك مسكن تاسيس شركت تامين سرمايه در اواخر سال ۹۳ زير نظر گروه مالي بانك مسكن را گام ديگربانك عنوان كرد و گفت:  با هدف انجام فعاليت‌هاي سبدگرداني و خدمات صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري، كارگزاري، معامله‌گري و بازاريابي و بطور كلي تامين نيازهاي بخش مسكن از طريق بازار سرمايه، اين شركت فعاليت خود را آغاز كرد.

وي افزود: راه‌اندازي صندوق پروژه‌ها و اخذ مجوز تامين و فعاليت صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري زمين و ساختمان، چهارمين گام بانك مسكن در اين دوره بوده است كه محصول آن در حال حاضر به شكل فعاليت صندوق زمين و ساختمان نسيم، شمال‌غرب و نارون، قابل رديابي است.

وي اضافه كرد: بانك مسكن در سال جاري با اجراي طرح تضمين معاملات اقساطي در راستاي ايجاد رونق مسكن، پنجمين گام را براي رونق‌بخشي به بازار ملك برداشت كه اين اقدام در كنار راه‌اندازي حساب اماني در راستاي ساماندهي بازار پيش‌خريد و پيش‌فروش آپارتمان، دو ابزار كارآمد براي سمت عرضه مسكن و البته سمت تقاضا در جهت تسهيل معاملات غيرنقد ملك محسوب مي‌شود.

وی با بیان اینکه سهم مسکن و ساختمان از کل تسهیلات شبکه بانکی 8.9 درصد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال 1.1 درصد کاهش یافته است، افزود: تاکنون 50.5 هزار میلیارد تومان برای 2 میلیون و 359 هزار مسکن مهر پرداخت شده که از این تعداد یک میلیون و 726 هزار و 629 واحد تحویل و فروش اقساطی شده است.

 

منبع: خبر اقتصادی

► بانک پاسارگاد، تنها بانک ایرانی در بین 10 برند برتر خاورمیانه
بانک سینا 25 دستگاه آمبولانس اهدا کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر