در قدیمی‌ترین حجره‌ها هم کامپیوتر وجود دارد

چهارشنبه ، 23 فروردين 1396 ، 14:01

 

بانکی دات آی آر: دهه هفتاد را یادتان هست؟ زمانی که هنوز اینترنت و کامپیوتر به خانه‌هایمان نیامده بود. وقتی به کتابخانه می‌رفتیم برای جستجوی نام کتابی باید نیم ساعت روی قفسه اسامی کتاب‌ها خم می‌شدیم و دانه به دانه سر برگ‌ها را با دست‌هایمان ورق می‌زدیم تا به کتاب مورد نظر برسیم. این قفسه هنوز هم در کتابخانه‌ها وجود دارد اما کنارش کامپیوتری هم قرار داده‌اند تا با تایپ یک کلمه از اسم کتاب و فشار دادن دکمه اینتر، تمام کتاب‌های شامل آن کلمه را برای‌مان لیست کند. با همین مثال کوچک می‌توانیم به زندگیِ راحتی که تکنولوژی برای‌مان فراهم کرده است لبخند بزنیم. بازارِ کار شوخی بردار نیست، سرعت و کیفیتِ بالا را می‌طلبد. عمده‌فروشی که دستمال‌کاغذی به مغازه‌دارها می‌فروشد، باید محصول مورد نظرِ مشتری‌اش را بداند و به سرعت برایش فراهم کند، وگرنه مغازه‌دار به سراغ عمده‌فروش دیگری می‌رود.

 

حالا فکر می‌کنید نرم‌افزار CRM چه کمکی می‌تواند به شخصِ عمده‌فروش کند؟

تا سالِ ۲۰۱۰، هفتصد هزار شرکت در آمریکای شمالی ثبت شده است. به نظرتان چه چیزی باعث می‌شود که این شرکت‌ها بتوانند بر رقیب‌هایشان پیروز شوند؟ محتمل‌ترین جوابش این است: خدمات به مشتری. خب حالا از چه طریقی می‌شود بهترین خدمات را مشتری ارائه کرد؟

قبلا برای‌تان گفته‌ام که نگه‌داشتنِ مشتری کنونی، بهتر از پیدا کردن مشتری جدید است. در این پست با در نظر گرفتنِ نگهداری از مشتری کنونی، مزایای نرم‌افزار CRM برای عمده‌فروش‌ها را می‌گویم. باشد که استفاده کنند.

 

• نگاه ۳۶۰ درجه‌ایی به مشتری

مشتری اصلِ اساسی وجودِ هر کسب و کاری است. اگر مشتری را از کسب و کارتان حذف کنید دیگر چیزی از آن باقی نمی‌ماند. نرم‌افزار CRM به شما کمک می‌کند که تمام اطلاعات مربوط خواسته‌ها و نیازهای مشتریان‌تان را یک‌جا و دسته‌بندی شده داشته باشید.

 

• مخاطب‌شناسی

با هر مغازه، فروشگاه یا شرکتی که کار می‌کنید، متوجه می‌شوید که شخصِ خاصی مسول خرید است. با داشتنِ نام و خصوصیاتی که در هر بار تعامل با او به دست آورده‌اید می‌توانید هر بار که اتفاقی مربوط به خرید محصول رخ داده باشد، مستقیما با همان شخص صحبت کنید. احتمالا با اطلاعاتِ رفتاری که از او دارید راحت‌تر بتوانید مشکل‌تان را برایش توضیح دهید.

 

• بازاریابی

شما مخاطب‌تان را می‌شناسید، می‌دانید که تا به حال ‌چه محصول‌هایی از شما خریده، پس می‌توانید با بررسی خریدهایی که ازتان شده است بفهمید که چند درصد مشتری‌ها از چه کالایی بیشتر خوششان می‌آید. در این حالت می‌توانید بهترین کالای ممکن را برای آنها فراهم کنید و برای اطلاع‌رسانی از نرم‌افزار CRM برای‌شان ایمیل بفرستید.

 

• پشتیبانی

یکی دیگر از رمزِهای موفقیت در کسب و کارهای عمده‌فروشی، پشتیبانی خوب است. پشتیبانی می‌تواند از جواب دادن به سوال‌های مربوط به نقل و انتقال محصولات باشد تا رسیدگی به شکستگی بارهای ارسال شده. وقتی نرم‌افزار CRM را داشته باشید به راحتی می‌توانید تمام این سوالات را جواب بدهید. گاهی اوقات بعضی از مشتری‌ها رسیدگی بیشتری می‌‌خواهند، با CRM می‌توانید بهتر با او در ارتباط باشید.

 

بعد از اینکه نرم‌افزار CRM را برای کسب و کارتان تهیه کردید و مدتی از آن استفاده کردید، نمی‌توانید حتی یک روز نبودش را تصور کنید. درست مثل زمانی‌که نمی‌توانید زندگی بدون یخچال را متصور شوید.

 

 

منبع: نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری

► جزییات بخشنامه جدید برای کارمندان دولت: افزایش یک پله‌ای طبقه ورودی
دهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه ۲۶ تا ۲۹ فروردین برگزار می‌شود ◄

مطالب مرتبط
بنر