از این استارت‌آپ‌ها در سال 2017 بیشتر خواهید شنید

يكشنبه ، 21 خرداد 1396 ، 13:44



بانکی ؛ در اینجا لیستی از 15 استارت آپی را گردآوری کرده ایم که به عقیده ی ما ارزش توجه در ماه های آینده را دارند. در این گزارش، ما کمپانی های برجسته ای راکه بر اساس پیش بینی ها، احتمالا تجربیات هیجان انگیزی در ادامه ی سال جدید برای ما به ارمغان خواهند آورد، فهرست کرده ایم.


آیا واقعیت مجازی، سرویس های اینترنتی و ربات ها در سال 2017 میلادی بازهم به درخشش خود ادامه خواهند داد؟ یا اینکه این بار نوبت به اپلیکیشن های پیام رسان، امنیت سایبری و هوش مصنوعی خواهد رسید؟

لازم به ذکر است که این لیست بدون هیچگونه ترتیب خاصی تهیه شده است.


1.    کمپانی Eaze
در ماه نوامبر در چهار ایالت کالیفرنیا، نوادا، ماین و ماساچوست به منظور قانونی شمردن مصرف ماری جوانا رای گیری صورت گرفت. با توجه به نتایج این رای گیری تامین کنندگان ماری جوانا از نظرقانونی ضربه ی بزرگی به بازار بالقوه این محصول و شرکت Eaze به عنوان سرمایه گذار، وارد می کردند.
این شرکت در حال حاضر نزدیک به 100 شهر در کالیفرنیا و بیش از 200.000 بیمار را با ماری جوانای درمانی سرویس دهی می کند. شرکت Eaze که با عنوان اوبر فر وید شناخته می شود (uber یک شرکت خدمات حمل و نقل است و weed به معنای ماری جواناست) با هدف گسترش بازار خود، 13 میلیون دلار از شرکت های tusk venture، dcm venture و fresh VC بدست آورده است.


نکته ی قابل ملاحظه این است که باوجود کمک رای دهندگان به هموار کردن راه ورود شرکت Eaze به بازار، کیث مک کارتی، موسس و مدیرعامل اصلی این کمپانی از سمت خود کناره گیری کرد اما قول داد فعالیت خود را به عنوان مشاور برنامه های استراتژیک کمپانی ادامه دهد. در حال حاضر جیم پترسون، مدیر تولید و تکنولوژی کمپانی Eaze به عنوان مدیرعامل انتخاب شده است. این شرکت اعلام کرد، پیشینه ی مدیریتی و تخصص پترسون او را در این حرفه متمایز کرده و باعث شده این شرکت با سرپرستی پترسون در مدت زمان کمی به رشد و شکوفایی برسد.


بین شرکت هایی که به طور تخصصی بر تهیه و تحویل ماری جوانا فعالیت دارند، Eaze می تواند به عنوان مهره ی قابل توجه و مهمی برشمرده شود؛ اما این فقط به عنوان یک شروع در بازار به شمار نمی رود. Eaze وارد رقابتی سخت با شرکت های GreenRush، Meadow Care، Nugg و Speed weed شده است.



2.    کمپانی Magic leap
ما تنها به علت توجهاتی که مجیک لیپ در انتهای سال 2016 جلب کرد، آن را در لیست برترین استارت آپ ها قرار دادیم. براساس آخرین اطلاعات بدست آمده از گزارش های منتشر شده، احتمالا درمورد توانایی و کارکرد این اپلیکیشن اغراق شده است و با وجود تمام تبلیغات و نمایش ها در مورد فناوری واقعیت ترکیبی بکار رفته در آن، نسخه ی تجاری اپلیکیشن هنوز آمادگی عرضه به بازار را کسب نکرده است. درواقع به نظر می رسد حتی تاریخ انتشاری نیز برای آن درنظر گرفته نشده است.
بر اساس اطلاعات ما، کارکنان سابق مجیک لیپ می گویند این شرکت مرزهای بازاریابی را جابجا می کند و ویدئوهایی با استفاده از فناوری خاص خودش منتشر می کند که در حقیقت به وسیله ی کمپانی های جلوه های ویژه خلق شده اند.


مدیرعامل کمپانی، رونی آبویتز سعی دارد با اطمینان دادن به دنبال کنندگان صفحه ی توییتر خودش درباره ی اینکه مجیک لیپ درنهایت موفقیت بزرگی کسب خواهد کرد، از محصول این شرکت دفاع کرده است؛ بنابراین در سال 2017، تماشای اینکه آبویتز و تیم زیرمجموعه اش قادر به پیش بردن این فناوری و رساندن آن به دست مردم خواهند بود یا نه هیجان انگیز خواهد بود. مخصوصا اینکه مایکروسافت نیز اکنون از محصول واقعیت افزوده خود رونمایی کرده است. آبویتز همچنین از اظهار عقیده خود در مورد محصول مایکروسافت ابایی ندارد. به هرحال مجیک لیپ سال گذشته در این لیست قرار گرفته بود، اما باید امیدوار باشیم که درسال جدید عملکرد قابل توجهی از خود نشان دهد.




3.    Kiip

تخمین زده می شود که در سال 2017، هزینه ی تبلیغات موبایلی بیش از 26 درصد از مجموع تبلیغات در ایالات متحده را شامل خواهد شد. این رقم احتمالا به حدود 33 درصد تا سال 2020 افزایش می یابد. در نتیجه تولیدکنندگان در پی یافتن راه های تازه برای پیدا کردن مشتری خواهند بود و تقویت این عرصه با شتاب بالایی ادامه خواهد یافت. کافی است به علاقه ی شرکت ورایزن برای چنین کمپانی هایی توجه کنید. گزینه ای که در سال 2017 ظرفیت قابل توجهی خواهد داشت «کیپ» است.


شیوه های بازاریابی و تبلیغات سنتی دیگر جوابگو نیستند و شرکت ها به شدت نگران این هستند که هزینه های مصرفی آنها دقیقا درچه مواردی صرف خواهند شد؛ اما کیپ تنها یک شبکه ی تبلیغاتی نیست، بلکه این برنامه بر هدف گذاری لحظه ای تمرکز می کند؛ به این معنی که هدفش پاداش دهی به افراد بر اساس نوعی شیوه ی تصادفی است. اهداف تنها در یک صفحه یا یک متن قرار نگرفته اند، بلکه عوامل مهم دیگری مثل موقعیت جغرافیایی و عملکرد دستگاه تلفن نیز لحاظ شده است.


بیش از 60 میلیون نفر از طریق کیپ، هدایایی خریداری کرده اند و بیش از پنج هزار اپلیکیشن در حال استفاده از SDK یا بسته های توسعه نرم افزاری آن هستند. در ماه آوریل این شرکت یک قرارداد همکاری با شرکت چینی چیتا موبایل برای قراردادن الگوی بازاریابی خود در اپلیکیشن های معروفی چون کلین مستر، باتری داکتر، سی ام کیوریتی و پیانو تایلز 2 منعقد کرد. این مسئله از آن جهت قابل توجه است که بر اساس گزارش های ای مارکتر، تبلیغ کننده ها در چین در حال صرف هزینه های بیشتر در بازاریابی آنلاین هستند و این مسئله فرصت بسیار خوبی برای موفقیت در اختیار کیپ قرار می دهد.


4.    اکتان (Octane.ai)
2016 سال ربات های چت بود و پلت فرم های پیام رسان کیک و فیسبوک در جهت حمایت از اپلیکیشن هایی همچون ویچت، لاین و اسلک نیز در حال پیوستن به آنها هستند. ده ها هزار ربات چت برای استفاده های مختلفی ساخته شده اند؛ اما روسای کمپانی هایی همچون فیسبوک در کاربردی بودن آنها اظهار تردید کرده و کل ماجرا را نوعی اغراق دانسته اند. از سوی دیگر، برندهایی که در پی دستیابی به تحول عظیم دیگری هستند و برای جا نماندن از پیشرفت به سختی تلاش می کنند. اینجا درست جایی است که به عقیده ی ما، اوکتان آی ماربردی بودن خود را به اثبات رسانده است.


اوکتان آی توسط پایه گذار مجله چت بات مت اشلیشت، موسسه ی سرمایه گذاری کسب و کارهای نوپا دامینیت فاند و لیف کی بروکس پایه گذار سرویس چت Omegle.com ساخته شده است. هدف این سرویس آسان سازی ساخت ربات های چت توسط کمپانی ها است. احتمالا با خودتان می گویید اوکتان آی همانند اسکوئر اسپیس و ویبلی قصد تبدیل شدن به سرویسی کاربردی و راحت برای ساخت چت بات دارد.


بن پار در مصاحبه با ونچوربیت در ماه نوامبر گفت:
از این به بعد برای طراحی ربات ها و ساخت مکالمات نیازی به داشتن تخصص نیست. 99 درصد افرادی که تخصصی در برنامه نویسی ندارند، به راحتی می توانند ظرف سه تا چهار دقیقه، نه یک ربات پیشرفته بلکه یک ربات قابل قبول بسازند.


اوکتان آی در حال حاضر توسط سرمایه گذارانی مثل فیل لیبین، مالک جنرال کاتالیست، بوست ویسی، دیمنشن سیکس و دیگران مبلغ یک و نیم میلیون دلار در حساب خود دارد. اکنون ربات ها برای گروه های موسیقی مثل فیفتی سنت، آیروسمیت، کیس، مایک و اسپین ساخته شده است.


درحالی که ربات ها در حال یافتن جایگاه خود هستند، به نظر شما آیا اوکتان آی تمام توجه خود را بر یک زمینه ی خاص متمرکز کرده است؟ به احتمال زیاد سرویس های ساخت ربات به کمپانی ها برای ایجاد ارزش واقعی، کمک خواهند کرد.



5.    نومیکو (Nomiku)
دو سال پیش، نومیکو به دنبال گسترش ارتباط ابزارهای الکترونیکی قابل حمل که توانایی پخت غذاهای خوش طعم خانگی را به هرکس می دهند، وارد بازار آشپزی شد. از طریق ایجاد یک کمپین در کیک استارتر، این شرکت بیش از 750 هزار دلار برای فرستادن دستگاه آشپزی اش به بازار که از طریق وای فای و در خلا اقدام به پخت غذا می کند، بدست آورد؛ اما چه چیزی این سرویس را متمایز می کند؟ نومیکو وعده می دهد که از این به بعد شما نه تنها هرگز غذای سوخته سرو نخواهید کرد، بلکه قادر خواهید بود درست همانند یک آشپز حرفه ای پخت و پز کنید.


این دانش آموخته وای کمباینیتور، اپلیکیشن موبایلی دارد که از طریق آن می توانید دستگاه را کنترل کنید؛ بنابراین نیازی نیست در زمان پخت غذا اطراف آن بایستید و منتظر بمانید، قابلیت مدیریت همه چیز به صورت برنامه ریزی شده وجود دارد.


اما نومیکو علاوه بر فروش سخت افزار آَشپزی به مشتریان، یک اجتماع نیز محسوب می شود. یک اپلیکیشن دستور پخت همگانی وجود دارد که مردم در آن دستورالعمل های واقعی برای پخت غذاهایی که قابلیت آماده شدن توسط سخت افزار دارند، ارائه می کنند.


این شرکت اخیرا در برنامه های آشپزی شارک تانک ظاهر شد و در آن از فروش 3 میلیون دلاری محصولاتش در چهار سال گذشته صحبت به میان آورد و درحالی که اکثر سرمایه گذاران از صرف هزینه سرباز زده اند، نومیکو موفق به جلب حمایت سرمایه گذار معروف کریس ساکا شده است که به یک معامله 250 هزار دلاری برای پرداخت 10 درصدی از هزینه های شرکت رضایت داده است.


با وجود تمام صحبت ها درباره آشپزی در خلا و هیاهو پیرامون نومیکو، تماشای اینکه آیا این کمپانی موفق به توسعه کسب و کار خود در سال پیش رو می شود یا نه هیجان انگیز خواهد بود.


6.    IFTTT
دستگاه های متصل به هم در حال توسعه و گسترش به سوی بازار و تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره ما هستند. از بین اتومبیل ها، سخت افزارهای آشپزی، یخچال ها، اپلیکیشن های پیام رسان، پلتفرم های ابری و حتی ابزارهایی مثل اکوی آمازون یا گوگل هوم، شرکت ها در پی یافتن راه هایی برای اتصال محصولات خود به این ابزارهای جدید هستند. اینجا جایی است که IFTTT نقشی حیاتی بازی می کند.


این سرویس به آرامی در حال اضافه کردن اتصالات سوم شخص برای همساز کردن این موضوع است. از دادن اختیار به دستیار گوگل برای راه اندازی و نظارت بر ترموستات ساخت نست (Nest) شما گرفته تا ایمن کردن منزل شما در شب توسط الکسا، برنامه های قابل دسترسی برای کسانی که تمایل به استفاده از تنظیمات پیش فرض تولید کننده ندارند، وجود دارد. یکی از سرمایه گذاران IFTTT که نخواست نامش فاش شود، در این باره چنین گفته است:
با وجود تلاش های جدی و مستمر شرکت های آمازون، اپل، گوگل، سامسونگ و مایکروسافت برای ایجاد همکاری با IFTTT، به نظر می رسد جایگاه بسیار مناسبی برای این شرکت در سال 2017 و فراتر از آن وجود خواهد داشت.


7.    Houseparty
اپلیکیشن میرکات دیگر وجود خارجی ندارد؛ اما سازندگان آن درمورد ظرفیت بالقوه ی ویدئوهای زنده تسلیم نشده اند. ابتکار جدید آنها، اپلیکیشن چت ویدئویی گروهی به نام هاوس پارتی است. از زمان انتشار آن در ماه سپتامبر، بیش از یک میلیون نفر برای استفاده از این سرویس ثبت نام کرده اند. این یک یک بازگشت با شکوه بود برای شرکتی که به واسطه قطع دسترسی رابط برنامه نویسی نرم افزارش توسط توییتر، تقریبا از بین رفته بود.


هاوس پارتی هم توجه جوانان و هم توجه سرمایه گذاران را جلب کرده است. در ماه دسامبر گذشته، این شرکت، مبلغ 50 میلیون دلار توسط sequoia و با مشارکت Aleph و سرمایه گذاری کام کست و گری لاک پارنترز بدست آورد.


هاوس پارتی قطعا پیشتاز این عرصه نیست، اما از زمان شکل گیری رشد بالایی داشته است. هاوس پارتی با سرویس هایی مانند اسکایپ، گوگل هنگ اوتز و حتی مسنجر فیسبوک رقابت می کند؛ اما نقطه قوت آن احتمالا در سادگیش نهفته است. تنها کاری که لازم است انجام شود این است که افراد سیگنالی مبنی بر در دسترس بودن خود منتشر کنند و تمام. این نرم افزار این قابلیت را دارد که 8 نفر به طور همزمان با هم به گفتگو بپردازند.


احتمالا بخشی از ایده ی اصلی مربوط به میرکات و ایده مربوط به حقوقی نبودن سرویس، همانند فیسبوک، گوگل یا مایکروسافت است. ما ناظر هاوس پارتی خواهیم بود تا ببینیم در سال 2017 نیز این مسنجر در این رقابت همچنان یک اپلیکیشن محبوب باقی خواهد ماند یا نه.

8.    اکمپانی (Accompany)
این سرویس نام خود را فرمانده شخصی شما گذاشته است. اکمپانی هدف خود را در ترکیب بهترین عوامل از سرویس های تقویم هوشمند مثل تمپو و سانرایز با قابلیت های اپلیکیشن رپورتیو درجهت ارائه ی اطلاعات مختصر و مفید مورد نیاز روزانه برای کاربران قرار داده است. این سرویس توسط کارمند سابق گوگل، آرمی چنگ پایه گذاری شده است، اکمپانی سال گذشته 20 میلیون دلار بدست آورد. یک نسخه ی آزمایشی از اپلیکیشن خود را در ایالات متحده و بریتانیا منتشر کرد.


هدف این اپلیکیشن فراهم کردن تمام اطلاعات مورد نیاز شما قبل از وارد شدن به یک جلسه یا قرار ملاقات است. اطلاعاتی نظیر مکالمات قبلی با حاضرین آن جلسه و جزئیات مربوط به زندگی آنها، اخبار و گزارش ها پیرامون موضوع جلسه، اسناد و مدارک مربوطه و غیره.


انتشار اکمپانی زمانی رخ داد که هوشمندترین اپلیکیشن های تقویم یا توسط شرکت های دیگر تصاحب شدند و یا به کلی از رده خارج شدند. سیلزفورس سال گذشته تمپو را تصاحب کرد و مایکروسافت نیز سانرایز را به تملک خود درآورد؛ بنابراین سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا هنوز برای تقویم ها جایی وجود دارد؟ احتمالا بله و قطعا برای شرکتی در جایگاه اکمپانی موردی مناسب وجود خواهد داشت.

9.    لیدرز
لوییک لی مور، کارآفرین معروف فرانسوی همیشه نظاره گر آخرین موضوعات داغ فناوری بوده است، به عنوان یک کارآفرین با اپلیکیشن سیسمیک، به عنوان یک سرمایه گذار و همچنین یک مسئول، وی و همکارش جرالدین، مجمع Le Web را راه اندازی کردند که به مدت 12 سال پابرجا بود و فناوری های نوظهور کشف می کرد. اکنون وی یک شرکت جدید به نام لیدرز تاسیس کرده است که هدفش تبدیل شدن به سرویسی همانند Product Hunt برای عموم و کمک به ما برای ارتباط با افراد موثر و متخصصی که در حال توسعه فناوری هایی مانند واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، چت بات ها و سلامت دیجیتال هستند، است.


لیدرز سال گذشته به واسطه ی اشتیاق لی مور برای یافتن بهترین افراد شکل گرفت. بنا به گفته خودش، وی عاشق پیدا کردن افراد جالبی است که کارهای فوق العاده انجام می دهند. نکته ای که این شرکت را قابل توجه می کند، این است که هدف آنها تمرکز بر فناوری ها و بازارهای اشباع شده، مثل اپلیکیشن های اشتراک گذاری تصویر یا شبکه های اجتماعی نیست؛ بلکه جستجوی پدیده های نوظهور است. این مسئله با مشاهده ی سرویس سیسمیک که در ابتدای کار تمرکزش بر پیام رسانی ویدئویی بود و پیشرفت قابل ملاحظه ی این عرصه از آن زمان تا به امروز، همخوانی دارد.


مشاهده اینکه آیا لیدرز قابلیت کسب موفقیت مشابهی که پروداکت هانت تنها در مدت 3 سال بدست آورد، دارد یا نه هیجان انگیز خواهد بود.

10.    کلاریفای
هوش مصنوعی، مورد بحث ترین فناوری در سال 2016 بود و ما باید منتظر ابداعات و پیشرفت های جدیدی در سال 2017 باشیم. کلاریفای شرکتی است که نه به خاطر ماهیتش، بلکه به خاطر در اختیار داشتن مغزهای متفکر ارزشمندی که می توانند باعث پیشرفت این شرکت شوند، حائز اهمیت است.


کلاریفای در سال 2013 توسط مت زیلر، کارمند سابق گوگل که در بخش یادگیری ماشینی یک متخصص خبره محسوب می شود، راه اندازی شد. تخصص کلاریفای در یادگیری بصری است. این شرکت برای کمپانی هایی مثل آنویلر، تریواگو، 500 پیکس، پاند 5، کیورلیت و غیره سرویس هایی فراهم می کند. در ابتدای سال گذشته، این شرکت ابزارهایی معرفی کرد که به توسعه دهندگان امکان ترکیب سرویس های یادگیری بصری اپلیکیشن هایشان را می دهد.


کلاریفای در سال 2016 نیز دور دیگری از جذب سرمایه تجربه کرد، کسب 30 میلیون دلار برای توسعه ی تیم کاری و ادامه کار به عنوان یک کمپانی مستقل. دنیای یادگیری ماشینی حوادث هیجان انگیز دیگری در سال گذشته تجربه کرد. دیگر رقیب این عرصه، اسکار ماند موفق به جذب 3 میلیارد دلار شد. سیلزفورس متامایند را خریداری کرد، آی بی ام آلکمی ای پی آی را به تملک خود درآورد، اینتل نیروانا را تصاحب کرد و در بخش آزمایشگاه های ایرساتز و HDO دست به تعدیل نیرو زد.


11.    اینترکام

سرویس‌های پس از فروش، دیگر به پاسخ‌دهی از طریق ایمیل و تماس‌های تلفنی محدود نیستند. شرکت‌ها ناگزیر از پاسخ‌دهی به سؤالات و بازخوردهای مشتریان در هر مکانی هستند. اینترکام با داشتن بیش از ۱۵ هزار مشتری، به همراه اکپنسیفای، پروداکت هانت، نیورلیک و شاپیفای و رسیدن به مرز بیش از یک میلیون کاربر، به‌عنوان یک سرویس داغ در این عرصه ظاهر شده است.


در حال حاضر مردم شیفته گسترش ربات‌ها برای آسان‌سازی خدمات پس از فروش هستند؛ اما چه دلیلی دارد که آن‌ها از شیوه موبایلی و آنلاین فاصله بگیرند و به یک اپلیکیشن پیام‌رسان سوم شخص رو بیاورند؟ اینترکام این امکان را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند تا برای استفاده مشتریان خود داخل اپلیکیشن یا محصولاتشان، قابلیت‌های پیام‌رسانی قرار دهند. این تجربه، مشابه اپلیکیشن مسنجر فیسبوک است، با این تفاوت که در پس‌زمینه به داده‌هایی که کسب‌وکارها علاقه‌مند آن هستند، متصل است.


سرمایه‌گذاران متوجه پیشرفت اینترکام شدند و در آوریل گذشته مبلغ ۵۰ میلیون دلار دیگر برای این شرکت فراهم کردند. اینترکام در صحبت با ونچورزبیت اشاره کرد که این آخرین دور جذب سرمایه آن‌ها خواهد بود و به‌زودی به سودآوری خواهند رسید.



12.    دیپ اسکیل
اگر فراموش کرده اید، لازم به ذکر است که ما به تدریج شاهد تولید گسترده اتومبیل های خودران خواهیم بود. سال گذشته ما شاهد پیشرفتی مختصر در زمینه وسایل نقلیه خودران بودیم: سیستم اتوپایلوت تسلا تاکنون 222 میلیون مایل مسافت طی کرده است؛ ویموی آلفابت با توسعه و همکاری با فیات کرایسلر اقدام به ترکیب فناوری های خود با مینی ون ها کرده است؛ کوماآی دست از مبارزه با مدیران برداشته و فناوری های خود را منبع باز کرده و اوبر نیز اتومبیل های خودران را وارد آریزونا کرده است.


در این میان دیپ اسکیل با نرم افزار مفهومی خود برای وسایل نقلیه خودران وارد میدان رقابت شده است. این مسئله که آیا سازندگان اتومبیل مثل هوندا، تویوتا و جنرال موتورز در آینده روی این فناوری سرمایه گذاری خواهند کرد یا نه قابل توجه خواهد بود. هیچ نکته دیگری درمورد دیپ اسکیل از جمله اینکه آیا این فناوری به طور کلی کاربردی است یا نه هنوز روشن نیست؛ بنابراین هنوز مشخص نیست آیا 2017 سال درخشش این سرویس خواهد بود یا سال شکست آن از انتظارات.

13.    اطلس اینفورماتیکز
مدیریت زندگی دیجیتالی ما، پرونده ها، تصاویر، پیام رسانی ها، قرارهای تقویم و خیلی موارد دیگر ممکن است از کنترل ما خارج شوند. هدف اطلس اینفومارتیکز نظم و ترتیب بخشیدن به این موارد و جلوگیری از بی نظمی آنها با فراهم آوردن قابلیت های جستجوی مشابه سرویس گوگل در میان فایل ها و پرونده های شما است.


این شرکت توسط جوردن ریتر یکی از بنیان گذاران نپستر پایه گذاری شده است. اپلیکیشن اطلس در پس زمینه دسکتاپ شما اجرا می شود. یک نسخه باز و آزمایشی از اطلس برای سیستم عامل ios یا مک دسته بندی می کند. اطلس بعضی از قابلیت هایش را از سرویس فوند الهام گرفته است، استارت آپی که توسط های تیل (با نام سابق یوسندیت) در سال 2013 تصاحب شد. اپلیکیشن ذکر شده قابلیت جستجو میان پرونده ها، اسناد و داده ها را از بین دستگاه ها و سرویس های ابری به کاربران می داد.


این شرکت که مقر آن در سیاتل آمریکا قرار دارد، اخیرا مبلغ 20 میلیون دلار برای ادامه مامورتش درجهت تبدیل شدن به یگانه موتور جستجوی بازار جذب کرده است. سرمایه گذاران اطلس را شرکت های مایکروسافت، اسپکت ونچورز و ناتان میرولد تشکیل می دهند.

14.    ایرمپ
آیا تصور می کنید که عمر پهبادها به سرآمده است؟ جواب منفی است. به عقیده شرکت clearBridge Investments، کاربرد تجاری پهبادها در طول 3 الی 5 سال آینده به عنوان بخشی از موج بزرگ تر خودکار سازی افزایش خواهد یافت. هم اکنون شرکت هایی مثل آمازون درحال آزمایش قابلیت وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین برای تحویل سفارشات خود هستند. در همین حال، شرکت های دیگری در حال استفاده از آن ها در زمینه ی کشاورزی و افشاندن محصولات، بازبینی صنعتی، اندازه گیری علمی و غیره هستند.


به پرواز درآوردن پهبادها یک مسئله است و کسب اطمینان از امنیت و پایداری این دستگاه ها مسئله ای دیگر... ایرمپ خود را به عنوان یک شرکت هوشمند در عرصه ی هوایی معرفی کرده است. ایرمپ هدف خود را فراهم آوردن سیستم هایی برای توسعه دهندگان و گردانندگان و ایجاد اطمینان از اینکه پهبادها مشکلی برای زندگی عادی به وجود نخواهند آورد، قرارداده است. این شرکت هم اکنون در حال همکاری با کمپانی هایی مثل اینتل، تری دی روبروتیکز، آیرون لبز و DJI است. ایرمپ در پی ساخت یک سیستم استاندارد برای پهبادها است تا از طریق آن از تصادفات احتمالی هوایی جلوگیری کند، چیزی مشابه مسیریابی هواپیماها. این شرکت سال گذشته مبلغ 15 میلیون دلار سرمایه از طریق جنرال کاتالیست پارنترز جذب کرد.

 

بانکی ؛ فریناز مختاری

► ورود اپلیکیشن پیک موتوری آنلاین «حملو» به بازار رقابت
رادیاتور قرنیزی ◄

مطالب مرتبط
بنر