شرکتی به شکل هرم / قسمت اول

پنجشنبه ، 23 مهر 1388 ، 15:38

روياي شيرين پولدار شدن چه‌ها كه نمي‌كند.دار و ندارمان را مي دهيم تا دارا شويم.نقطه شروع فريب كاري شركتهاي هرمي همين روياها است.

شركت‌هاي هرمي هم خيلي خوب اين خواسته آدمي را درك كردند. خوب اين رويا را شناختند، خوب فهميدند چه بكنند، از كساني كه رويايي جز پولدار شدن يك شبه نداشتند و حاضر بودند حتي جزيي از بدن خود ( كليه شان ) را بدهند تا به اين رويا برسند چگونه استفاده كنند تا خود به رويايشان برسند.اين شركتها بلد بودند چگونه روياي شيرين ديگران را براي شيرين كردن روياي خود تلخ كنند.
ماجرايي است داستان اين شركت‌هاي هرمي.

*سقوط دولت آلباني بخاطر شركتهاي هرمي

شايد در باور انسان نگنجد كه كشوري همچون آلباني به دليل فعاليت اين شركت‌ها در سال 95 تا 97 با بحران مواجه شد و دولتش به دليل بي‌توجهي نسبت به فعاليت اين شركت‌هاي اغواگر سقوط كرد. اينقدر نسبت به اين شركت‌‌ها بي‌توجه بودند كه دو سوم مردمشان آلوده و قرباني اين شركت‌ها شدند. آنقدر اين شركت‌ها بدهي بالا آوردند و مردم خود را مقروض كردند كه حجم آن نصف توليد ناخالص ملي‌شان شد. مردمشان در جريان شورش‌ها 2 هزار نفر كشته دادند تا با همه وجود متوجه شوند چه اشتباه بزرگي كردند كه به دام اين شركت‌ها افتادند.
آنقدر اين شركت‌ها اغواگر بودند و مسئولين اين كشور بي‌تفاوت كه 2 ميليون و 300 هزار نفر از جمعيت 5 ميليوني آلباني مبتلا به ويروس هرمي شدند.
كلمبيايي‌ها هم از اين ويروس بي نصيب نماندند. سال 1987 طي 5 سال 200 ميليون دلار كلاهبرداري هزينه اي بود كه اين كشور بابت بي‌توجهي به شركت‌هاي هرمي متحمل شد، آنقدر اين ويروس بين مردم رسوخ كرد كه وقتي دولت خواست برخورد كند در مقابلش ايستادند. مردم كلمبيا فكر مي كردند دولت مي خواهد جلوي سودهاي خيالي انها را بگيرد.
داستان به همين جا ختم نشده و نمي‌شود. ويروس هرمي به جان هر ملتي افتاده مشكل‌ساز شده. كشورمان هم از اين ويروس در امان نبوده و نيست. بالاخره مردم ما هم روياي پولدار شدن دارند، مثل همه مردم دنيا. شايد هم كمي پرحرارت‌تر و پرشورتر از بقيه. چرا؟ چون بيشترين جستجوگر شركت گلدكوئيست به عنوان سردمدار شركت‌هاي هرمي در گوگل بين كشورهاي دنيا بوديم بعد از ما اتيوپي و بعد هم سريلانكايها هستند كه دنبال پيدا كردن اين شركت هرمي اند.

*وجود 110 شركت هرمي در ايران

گفته يكي از مقامهاي آگاه و دست‌اندركار برخورد با اين شركت‌ها بيشتر عمق مسئله را روشن مي‌كند. وقتي مي‌گويد : امروز بيشتر از 110 شركت هرمي در كشور مشغول فعاليت هستند بيشتر احساس مسئوليت و ترس مي‌كني. مي‌گويد: طبق بررسي‌هاي صورت گرفته اين 110 شركت بيش از 4 ميليون نفر در كشورمان را هرمي كردند. 4 ميليون نفري كه اگر بطور متوسط هر كدام هزار دلار به جيب اين هرمي‌ها ريخته باشد 4 ميليارد دلار از سرمايه‌هاي كشور را صرف تحقق روياي شيرين اين شركت‌ها و تلخ كردن كام خود و كشورشان كردند. اينقدر اين پول‌ها به مذاق صاحبان اين شركت‌هاي كاغذي مزه كرد و شيرين آمده كه وقتي بعد از چند سال با آنان برخورد شد و مجامع قضايي تمام تلاش خود را گذاشت تا جلوي فعاليتشان را بگيردبا شكل و شمايلي جديد و اين بار بزك كرده تر و اغوا كننده تر از قبل وارد شدند.

*شكل و شمايل جديد شركتهاي هرمي

دنبال كردن صحبت‌هاي اين مقام آگاه و مسئول كه مستقيما در جريان پشت پرده فعاليت اين شركت‌ها است واقعا شنيدني است. مي‌گويد: بعد از مرحله اول برخورد جدي با اين شركتها‌ در مرحله دوم با شناخت كامل از شرايط و وضعيت بازار كشورمان اين بار به اسم شركت‌هاي خارجي و به بهانه مشاركت در سرمايه‌گذاري وارد شدند. اسم‌هاي خارجي براي خود گذاشتند و آدرس‌هاي كذايي و دروغ سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف اقتصاد جهاني دادند.

*شاهنامه هاي هرمي

بعضي از اين شركت‌ها به بهانه فروش كالا بين مردم رسوخ كردند. شاهنامه 3 تا 4 هزار توماني را 40 تا 50 هزار تومان به مردم فروختند و وعده دادند اگر آنها هم به ديگران به همين مبلغ بفروشند در كمترين زمان ممكن با زياد شدن زيرشاخه‌هايشان ميلياردر مي‌شوند.
به قربانيان خود گفتند در خارج از كشور سرمايه‌گذاري كرده‌اند و ماهي 20 تا 30 درصد سود به دست مي‌آورند. وعده دادند كه اگر در اين سرمايه‌گذاري مشاركت كنند و افراد را بر اين سرمايه‌گذاري ترغيب سودهاي ميلياردي نصيبشان خواهد شد. مثل خوره به جان ذهن مردم ما افتادند و به اصطلاح روي مخشان كار كردند.
مسئولين اين شركت‌ها به قربانيانشان مي‌گويند در بازار طلا، نفت، برنج و ساير محصولات و كالاها در خارج از كشور سرمايه‌گذاري كردند و سودهاي آنچناني مي برند. استدلال مي‌آوردند كه چون ماليات پرداخت نمي‌كنند سودشان بسيار بيشتر از ساير شركت‌ها است. اينقدر روي ذهن و فكر مردم كار مي‌كنند و از روش‌هاي روانشناسي استفاده مي‌كنند كه قربانيان حتي رسيد هم براي پول‌هايشان كه به اميد ميلياردر شدن به اين شركت‌ها مي‌سپارند نمي گيرند .تازه از تمام توان و انرژي و اعتبار خود براي جذب ديگران هم استفاده مي‌كنند. چقدر بايد روي روح و روانشان كار كنند تا اين افراد براي دادن دار و ندارشان حتي رسيد هم نگيرند.

* سايتهاي اغوا گر هرمي

و باز مي گويد: اولين كاري كه اين شركت‌ها براي جذب مخاطبين و مردم مي‌كنند طراحي سايت‌هايي است كه به واسطه اين سايت‌ها بتوانند مردم را مجاب كنند كه با يك شركت خارجي طرف هستند.
روي سايت‌هاي خود اطلاعات غيرواقعي و عكس‌هاي فريبنده‌اي قرار مي‌دهند كه شكي براي مردم باقي نماند. اسم‌هايي براي شركت‌هاي خود انتخاب مي‌كنند كه حتي به مخيله مخاطبين ، تقلبي بودن آن خطور نكند. اينقدر روي اين فاكتورها كار مي‌كنند كه افراد به راحتي و بدون هيچ تشويش و نگراني حتي صد ميليون از سرمايه خود را بدون اينكه حتي كوچكترين رسيدي دريافت‌كننده به اميد پولدار شدن دو دستي تقديم مي كنند. مي‌گويد سري به مجتمع قضايي برخورد با مفاسد اقتصادي بزنيد. پاي صحبت قربانيان بنشينيد. ببينيد چگونه و با چه شگردهايي اينان را گول مي‌زنند و دار و ندارشان را مي گيرند بدون اينكه از خود رد پايي بگذارند.
به مردم توصيه مي‌كند به راحتي گول هر وعده وعيدي را نخورند. به راحتي به روش‌هاي جديد سرمايه‌گذاري كه توسط اين شركت‌ها معرفي مي‌شود اعتماد نكنند. به سودهاي كذايي و فريبنده اعتماد نكنند، به سراب اين شركت‌هاي كاغذي اعتماد نكنند. با روياي يكشبه پولدار شدن خود را يكساعته به خاك سياه ننشانند.

*تشويق به فروش كليه در شيراز براي هرمي شدند

مي‌گويد: در شيراز تبليغ كردند كه يك كليه خود را بفروشيد، هرمي شويد تا بعد از مدت كوتاهي با پولي كه به دست مي‌آوريد صدها كليه بخريد. به شركت جي اي جي اشاره مي‌كند. داستان اين شركت و شگردهاي آن شنيدني است.
مي‌گويد: شركت جي اي جي كه تحت عنوان "راه آسمان " هم معروف است به وسيله 10 نفر جوان كم سن و سال ايجاد شد.

*ماجراهاي اين ده نفر

جواناني كه براي فريب دادن مردم از همان ابتدا خود را دكتر و مهندس خطاب كردند، همديگر را حاجي و بچه هياتي خطاب كردند تا هيچ كس شك نكند. اينها جواناني بودند كه در جريان پرونده شركت هرمي سويس كش محكوم شده بودند اما دوباره با تجديد قوا و روش جديد به اغواگري و فريب مردم پرداختند.
اين ده جوان كم سن و سال اما كاملا آشنا به كامپيوتر و آي تي بعد از اينكه خودشان را دكتر و مهندس و حاجي و بچه‌ هياتي معرفي كردند با فريب برخي با دادن پول‌هايي آنچناني آنها را سپاهي ومديران رده‌ بالاي كشوري و لشگري معرف كردند تا به مخاطبين جديد خود نشان دهند با چه كساني در ارتباط اند.
عنوان و مسئوليت‌هاي مختلف لشگري و كشوري را جعل كردند و به جان باورهاي مردم افتادند.حتي از سپاه قدس هم مايه گذاشتند. فردي كه حتي پايان خدمت نداشت با دادن 60 ،70 ميليون تومان بچه‌ هياتي و بچه مذهبي معرفي كردند تا مخاطبين جديدشان شك نكنند و به راحتي بدون هيچ ترديد و نگراني دار و ندارشان را بدون دادن رسيد به آنان بدهند.

ادامه دارد ...

گزارش از : محمود نکونام

► تاثیر جنسیت در انجام امور بانکی!
کاخ سفید توسط یک ایرانی به فروش می رسد + گزارش تصویری ◄

مطالب مرتبط
بنر