جیرینگ، پرداخت در حرکت

شنبه ، 28 مرداد 1396 ، 13:55
رشد بسیار سریع فراگیر شدن استفاده از تلفن همراه از یک سو و نقش کلیدی خدمات مالی در زندگی روزمره مردم از سوی دیگر، منجر به ارائه و گسترش خدمات مالی بر بستر تلفن همراه شده است. به همین دلیل، همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور خاورمیانه که همواره در ارائه خدمات همراه پیشگام بوده است، به منظور پاسخگویی به نیاز مشترکین برای دسترسی سریع و امن به خدمات مالی، همگام با تکنولوژی روز دنیا، در اسفند سال 1389، اقدام به تاسیس شرکت پرداخت اول کیش با نام تجاری «جیرینگ» نمود.
در حاشیه برگزاری نمایشگاه الکامپ 2017  و حضور  جیرینگ در این نمایشگاه، گفتگویی داشتیم با خانم گودرزی، سرپرست روابط عمومی این شرکت:
- نمایشگاه امسال رو چطور دیدید؟
استقبال خوب بود اما به عقیده ی من اگر این نمایشگاه در پاییز برگزار می شد با استقبال بهتری مواجه بودیم. گرمای هوا از تعداد بازدیدکنندگان کاسته بود. از سوی دیگر، به دلیل تداخل برگزاری نمایشگاه امسال با تعطیلات تابستان، میزان بازدیدکنندگان تخصصی نسبت به عموم کاهش یافته بود. ما در نمایشگاه تلکام بازدیدکننده ی خارجی زیادی داشتیم اما متاسفانه در الکامپ امسال و در سالنی که ما حضور داشتیم، به رغم حضور اپراتورهای تلفن همراه، بازدیدکننده ی خارجی حضور نداشت. امیدواریم مشکل کمبود بازدیدکننده ی تخصصی در نمایشگاه های بعدی برطرف شود.
- چه برنامه ای برای نمایشگاه امسال داشتید؟
ما سه اپلیکیشن در حوزه ی B2C داشتیم که در الکامپ امسال رونمایی شدند. یکی از این اپلیکیشن ها جیرینگ پی  بود که اپلیکیشن جامع پرداخت است. از طریق این نرم افزار کاربران می توانند کلیه خدمات پرداخت اعم از شارژ، پرداخت قبوض، خرید و سایر خدمات حوزه پرداخت موبایلی را انجام دهند. علیرغم اینکه سهامدار اصلی ما شرکت همراه اول است ولی  خدماتی که ما الان به کاربرانمون ارائه می کنیم مربوط به هرسه اپراتور است. این نشان می دهد که ما در برقراری تعامل موفق عمل کرده ایم.
اپلیکیشن دیگری که رونمایی شد، دوجیم جزیره جیرینگ نام دارد. این نرم افزار با مشارکت و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش طراحی و ساخته شده است. در فاز اولیه ی این نرم افزار ما توانسته ایم بلیت مراکز تجاری و تفریحی را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان قرار دهیم که این امر پیش از این امکان پذیر نبود. در مرحله ی بعد تصمیم ما بر این است که امکان رزرو بلیت هواپیما و هتل را نیز از طریق این نرم افزار فراهم کنیم. علاوه بر این، یک سری مسابقات و برنامه های جذاب نیز برای کاربران دوجیم تدارک دیده ایم.
دیگر نرم افزار ما با نام «جبران»، نرم افزاری جامع پیرامون مسائل مربوط به بیمه است. کلیه ی مشترکین اپراتورها می توانند برای انجام خدمات بیمه ای خود از طریق نرم افزار جبران اقدام کنند. این نرم افزار امکان مقایسه ی بیمه های مختلف را نیز در اختیار مشترکین قرار می دهد.
در هرسه نرم افزار امکان پرداخت مبلغ مورد نظر هم از طریق کارت بانکی و هم از طریق کیف پول جیرینگ فراهم شده است.
به جز این سه نرم افزار، ما از سامانه ی 777 نیز رونمایی کردیم. این سامانه برای انتخاب آوای انتظار است.
- برای نمایشگاه سال بعد چه برنامه ای دارید؟
باید استقبال مردم از این نمایشگاه را ارزیابی کنیم. البته به نظر می رسد مخاطبین ما از نمایشگاه راضی بوده اند اما برنامه ی اصلی مان را در ماه های آینده، بعد از نمایشگاه تلکام، مشخص می کنیم. ما در نمایشگاه تلکام نیز به احتمال زیاد حضور خواهیم داشت.
- و حرف آخر شما....
امیدواریم کیفیت نمایشگاه های ایران روز به روز بهتر و بهتر شوند. در حال حاضر سطح نمایشگاه های ایران نسبت به دیگر کشورها فاصله دارند. ما باید سعی کنیم تا نمایشگاه هایمان به قدری جذاب باشند که مخاطبین ایرانی را از سفر به دیگر کشورها به منظور شرکت در نمایشگاه هایشان، بازدارد.

► سراب موفقیت
چگونه بفهمیم هک شده‌ایم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر