21 میلیون فقیر در آسیا حاصل بحران مالی اخیر

چهارشنبه ، 28 بهمن 1388 ، 16:53

كميسيون اسكاپ - کمیسیون اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل در منطقه آسيا اقيانوسيه-  در گزارش جدید خود اعلام كرد بحران مالي و اقتصادي جهان بيش از 21 ميليون نفر از جمعيت آسيا را به كام فقر خواهد كشاند.

به گزارش بانکی دات آی آر ، اسکاپ در این گزارش با اشاره به  اتخاذ سیاست های مالی مناسب از  سوی کشورهای آسیا و اقیانوسیه نوشت : كشورهاي آسيا و اقيانوسيه عملكرد بهتري نسبت به ساير مناطق جهان در برابر بحران مالي جهان داشتند ، هر چند نولن هايزر دبير كل اسكاپ نسبت به افزایش آسیب پذیری کشورهای این منطقه در برابر بحران های اقتصادي و مالي ابراز نگرانی کرده است است .

 


بر اساس اين گزارش تقويت ساختارهاي حمايتي مي تواند اقتصاد آسيا را در برابر بحران هاي مالي و اقتصادي آينده بيمه كند و از افزايش فقر در آسيا جلوگيري خواهد كرد . بر اساس اين گزارش تنها 20 درصد جمعيت بيكار آسيا به برنامه هاي حمايتي دولتها دسترسي دارند و تنها 30 درصد جمعيت بازنشسته بيمه بيكاري دريافت مي كنند .
در سال 2009 بيش از 17 ميليون نفر در آسيا به فقر مطلق اقتصادي گرفتار شدند و طي سال 2010 نيز 4 ميليون نفر ديگر با فقر روبرو خواهند شد .
زنان بيشترين تاثير منفي را از بحران مالي و اقتصادي در آسيا متحمل شدند در حالي كه زنان بخش زيادي از جمعيت نيروي كار غير ماهر ، نيروي كار موقت و كم درامد را تشكيل مي دهند.

► مراسمی ویژه و عحیب در بورس فرانکفورت
تخفيف 10تا 30درصدي محصولات درنمايشگاه مصلي تهران ◄

مطالب مرتبط
بنر