درباره خواص روغن کنجد و روغن ذرت بیشتر بدانید!

سه شنبه ، 15 مرداد 1398 ، 17:42

در این وبلاگ خواص روغن ذرت و روغن زیتون را بخوانید و بدانید که چطور می توانید با روغن کنجد خواب راحتری را داشته باشید. همچنین به ضرورت استفاده از روغن مایع پی ببرید.
اكثر روغن های مایع مقدار بسیار كمی اسید چرب اشباع و به ندرت ایزومرهای ترانس دارند، در حالی كه روغن های جامد حاوی مقدار زیادی چربی اشباع و ایزومر ترانس هستند.
بدون شک علت عمده ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی ، شیوه نامناسب زندگی از جمله تغذیه نامناسب است. نكته مهم اینكه زمینه این بیماری ها از دوران كودكی در بدن شكل می گیرد. تمایل به مصرف غذاهای چرب، شور، برشته، سرخ شده و دودی از كودكی شكل می گیرد و ذائقه ما را می سازد که عوض كردن آن در بزرگسالی مشكل است.
 



روغن ذرت
روغن ذرت از جوانه گیاه ذرت گرفته‌ می‌شود. این روغن، یکی از ارزان‌ترین روغن‌های گیاهی و رایج‌ترین‌هاست. روغن ذرت نسبت به دیگر روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن بادام، سلامتی کمتری دارد. این نوع روغن ذرت، نقطه دود پایین‌تری دارد اما حاوی چربی‌های تک‌غیراشباع و چندغیراشباع است که برای سلامتی مفیدند.
خواص روغن ذرت
مردم در درجه اول، از روغن ذرت برای آشپزی استفاده‌می‌کنند و این به خاطر طعم تقریبا خنثی درمقایسه با دیگر روغن‌های گیاهی است.
•      کاهنده التهاب: امگا۳ و امگا۶، درصورت استفاده متعادل، با التهاب موجود در بدن مبارزه‌می‌کنند.
•    کاهنده استرس: روغن ویتامین E خواص آنتی‌اکسیدانی که دارد می‌تواند به کاهش استرس اکسیداتیو بدن کمک‌کند.
•      تقویت بینایی: لوتئین موجود در روغن، قادر به محافظت از سلامت بینایی و جلوگیری از پیشرفت آب‌مروارید نیز هست.
•      حساسیت‌ها را کم می کند: اگرچه روغن ذرت را به‌ندرت به‌صورت موضعی به‌کارمی‌برند، اما درصورت مصرف مستقیم می‌تواند به واکنش‌های حساسیتی پوست کمک‌کند.
•      مراقبت از پوست: این روغن می‌تواند به کاهش چین‌وچروک‌ها و لکه‌های پیری کمک ‌کند.
•      کمک به استخوان‌سازی: امگا۳ بر توانایی استخوان تاثیر زیادی دارد، زیرا حاوی کلسیم است. در روغن امگا3 وجود دارد.
روغن کنجد
روغن کنجد سرشار است از چربی های دارای حلقه های اشباع نشده و چربی های غیر اشباع و همچنین میزان چربی های اشباع شده اش نیز پایین است. تحقیقات جدید نشان داده خواص روغن کنجد برای سلامت بسیار زیاد است. بعلاوه روغن کنجد برای پوست و مو نیز عالی است. همچنین از این روغن می توانید در آشپزی و برای اضافه کردن طعمی فوق العاده به غذای خود استفاده کنید.
 



خواص روغن کنجد
کمک به خواب بهتر: مالیدن یک قاشق چای خوری روغن کنجد یا بیشتر به کف پا قبل از خواب کمک می کند شب خواب راحت تری داشته باشید.
بهداشت دهان و دندان: یک قاشق غذا خوری روغن را به مدت 5 تا 10 دقیقه در دهان خود می چرخانید و سپس بیرون بریزید. تحقیقات پزشکی نشان داده است این کار می تواند مقدار باکتری های دهان را کاهش دهد و به سالم نگه داشتن دهان و لثه ها کمک کند.
تقویت استخوان: یکی از مواد معدنی که در روغن باقی می ماند زینک است. زینک در بدن برای ساخت کلاژن نیز استفاده می شود و به پوستمان انعطاف بیشتری می بخشد. زینک حتی می تواند به تراکم استخوانتان نیز کمک کند.
روان کننده روده: استفاده یک یا دو قاشق غذا خوری روغن کنجد کمک می کند روده ها چرب شوند و شدت یبوست کاهش بیابد. البته نوشیدن مقدار زیادی آب و اضافه کردن فیبر به برنامه غذایی به روان کردن روده ها کمک می کند.
موها درخشان: مقداری روغن کنجد را به ریشه موها و کف سر ماساژ دهید و بگذارید 30 دقیقه بماند. صبح روز بعد با آب گرم و شامپو شستشو بدهید. این کار کمک به تقویت مو می کند.
با رادیکال های آزاد مقابله می کند:
رادیکال های آزاد باعث آسیب رسیدن به DNA، سلول ها و پروتئین بدن ما می شوند. حتی تحقیقات جدید نشان داده آنتی اکسیدان ها به مقابله با آرتروز، پیشرفت سرطان، آسیب های عصبی و التهاب کمک می کنند.
 



روغن زیتون
روغن زیتون بهترین روغن برای پخت و پز است زیرا در اثر حرارات خراب نمی شود. دوام و مدت نگاهداری آن نسبت به روغن‌های دیگر بیشتر است و حتی می‌توان آن را فریز کرد. روغن زیتون برای هیچ کس مضر نیست و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند.
خواص روغن زیتون
•      روغن زیتون سلامت شریان‌ها را تامین می‌ کند.
•      روغن زیتون مانع آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد حاصل از چربی‌ها و روغن‌ها به سیستم‌ قلبی- عروقی می ‌شود.
•      کلسترول خون و به خصوص نوع بد آن یعنی LDL را کاهش می‌ دهد، بدون اینکه که نوع خوب آن یعنی HDL کاهش پیدا کند.
•      تنظیم قند خون بدن از خواص روغن زیتون است.
•    به علت خاصیت آنتی اکسیدانی روغن زیتون، دیواره سرخرگ ها را از گزند رادیکال های آزاد محافظت کرده و چسبیدن LDL را به دیواره سرخرگ ها و همچنین ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
منبع: http://paralteb.com
فروشگاه اُکالا www.okala.com


► مقایسه قیمت بلیط هواپیما کیش و مشهد در قاصدک 24
درباره خواص روغن کنجد و روغن ذرت بیشتر بدانید! ◄

مطالب مرتبط
بنر