گرانترين پايتخت جهان کجاست؟

يكشنبه ، 22 فروردين 1389 ، 09:56

 

شبکه تلويزيوني فرانس 24 شنبه شب طي‌ گزارشي شهر لوآندا مرکز کشور آفريقايي آنگولا را گرانترين پايتخت جهان معرفي کرد.

به گزاش بانکی به نقل از ایرنا اين شبکه خبري گفت: شايد اسامي بسياري از شهرهاي جهان را شنيده ايد که هزينه زندگي در آنجا به شدت بالا است ولي هزينه زندگي در لوآندا بسيار بالاتر است.

 

در پي برقراري آتش بس و پايان جنگ داخلي در کشور آفريقايي آنگولا در سال 2002 ميلادي،‌ ساختمان سازي در لوآندا پايتخت اين کشور به شدت رواج گرفت.

وضعيت جغرافيايي اين شهر به گونه اي است که تنها گنجايش سکونت 500 هزار تن را دارد در حاليکه اينک بيش از پنج ميليون تن در اين شهر زندگي مي کنند و همين مساله موجب شده که زندگي در آن براي خارجي هايي که به اين کشور سفر کرده و به کار و زندگي مشغولند به گونه اي پرهزينه شود که به گرانترين پايتخت جهان مبدل شود.

به گفته شبکه تلويزيوني فرانس 24 ، پايتخت آنگولا در واقع به شهر دبي آفريقايي تبديل شده است و برج هاي بلند و ساختمان هاي مرتفع ساخته مي شود و ديگر از آپارتمان هاي نوساز خبري نيست.

اين شبکه در بخش ديگري از گزارش افزود: مردم آنگولا مجبورند که براي گذران زندگي در شهرها و مناطق حومه ساکن شده و براي رسيدن به موقع سر کارهاي خود صبح خيلي زود از خواب بيدار شوند تا گرفتار راه بندان هاي وحشتناک لوآندا نشوند.

کشور آفريقايي آنگولا يکي از کشورهاي صادرکننده نفت است که بيش از 60 درصد توليد ناخالص داخلي خود را از طريق فروش نفت تامين مي کند و نفت مورد نياز خود را پس از اينکه در خارج از اين کشور به انواع فرآوردهاي نفتي تبديل شد وارد مي کند.

بنابراين گزارش، گراني در اين کشور تنها به مسکن اختصاص نمي يابد به عنوان مثال قيمت يک کيلو گوجه فرنگي 10 دلار است.

کشور 11 ميليون نفري آنگولا عضو اتحاديه آفريقا، سازمان ملل متحد و کميته هماهنگي توسعه در آفريقا است.

► موج ناامیدی در فارغ التحصیلان امریکایی
باز هم یک بانک جدید در راه است! ◄

مطالب مرتبط
بنر