موج ناامیدی در فارغ التحصیلان امریکایی

يكشنبه ، 22 فروردين 1389 ، 12:12
علی رغم دیده شدن رگه هایی از حیات در بازار کار، چشم انداز کار برای دانشجویان مستعد فارغ التحصیل شده  ی امریکایی، تیره و تار به نظر می رسد و بسیاری برای یافتن راه های بهتر برای یافتن موقعیت مناسب برای خود در تلاشند.

به گزارش بانکی دات آی آر ، دانشجویان بسیار زودتر از زمان معمول  به دنبال شکار لحظه ها و موقعیت های کاری می روند و این در حالی است که عده ای دیگر در این شرایط محدود به دنبال کارهایی خارج از رشته و مهارت خود هستند.

باب تاتگو دانشجوی سال آخر دانشگاه میشیگان یکی از این دانشجویانی که  از رشته خود خارج شده و در تلاش برای جستجوی کار بوده است. او درست در زمانی که دانشجویان از تعطیلات تابستانی دانشگاه ها بر  می گردند، او به دنبال کار، تعطیلات خود را پشت سر گذاشت و نهایتا توانست کاری در یک بنگاه تجاری پیدا کند. او می داند که در شرایطی که ضربه های سختی به اقتصاد وارد شده است برای حفظ شرایط خود باید در تلاش باشد.

موقعیت های شغلی برای نیرو های تازه در سال جاری 25 % کاهش داشته اشت. شرکت ها استخدام  خود را تقلیل داده اند و اگر بخواهند نیروی جدیدی بگیرند ، نیازمند کارکنانی با تجربه بالا و سوابق بسیار عالی هستند. بنا براین فارغ التحصیلان دانشگاه ها  نیازمند کار بیشتر و آموزش بیشتر می باشند. در نتیجه بیشتر کارفرمایان شرکت ها از دانشجویان فارغ التحصیل گذر می کنند و چنانچه به نیرو و توانایی جدید احتیاج داشته باشند به نیروی قدیمی مراجعه می کنند.

ضمنا ، موقعیت های شغلی جدید که قابل دستیابی باشند چه در سطح مقطعی و چه منطقه ای چندان گسترش نیافته اند  که قابل لمس باشند. بر خلاف گذشته این شرکت ها هستند که پیشنهاد کاری می دهند و دانشجویان می پذیرند در حالی  که پیش از این در صفی طولانی از نامزد های هر شغل عده ای گرفتار می آمدند.

ولیکن نقاط روشنی وجود دارد. نرخ  بیکاری برای افرادی با سن 20-24 با مدرک تحصیلی کارشناسی به 7.2 درصد رسیده است که در نسبت به نرخ 7.6 در سال گذشته  کاهش داشته است و 21.9 درصد از بیکاران موجود در همین رنج سنی تنها دارای مدرک تحصیلی دبیرستان می باشند.

اطلاعات  اولیه حاکی از آن است که  شرایط استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه ها امکان دارد به 3 تا 5 در صد در سال جاری افزایش داشته باشد و این در حالی است که سال گذشته  22 درصد کاهش یافته  بود.

در دانشگاه  فلوریدا واقع در گاین ویل استخدام 40 تا 50 در صد طی یک سال تحصیلی 2007-2008  کاهش داشته است.  واین والف، هماهنگ کننده امور کارکنان و دانشجویان عنوان می کند که سال گذشته سخت ترین سال تحصیلی برای دانشجویان به جهت ادامه  آن بوده است.

او می گوید: چند سال پیش ما به سختی می توانستیم اساتید و معلم برای استخدام پیدا کنیم در حالی که هم اکنون با انبوهی از جمعیت  معلمان بیکار مواجه هستیم.

به نظر می رسد، زمینه های اقتصادی و تکنولوژی بیشترین در خواست را برای استخدام دارند ، به  ویژه وال استریت  شرایط اقتصادی خود را احیا کرده است.

آن چه از تحقیقات اخیر شرکت خدمات سرویس های اقتصادی در 7 شهر به دست آمده است ، 76 درصد شرکت های وال استریت برنامه افزایش استخدام بیشتر فارغ التحصیلان دانشجویی را در دستور کار خود قرار داده اند.

چند منطقه از کشور هستند که انتظار می رود باز خورد بهتری داشته باشند. به طور مثال در دانشگاه تکزاس در آستون، دانشکده ارتباطات 77 نفر را در بهار جذب کار کرده است که این میزان در سال گذشته 1 نفر بوده و از آن بیشتر شده است. در ضمن شرکت فیس بوک(FaceBook) رزومه دانشجویان را برای استخدام جمع آوری می کند تا بتوانند در 60 موقعیت کاری استخدام شوند و مناطق جنوب مرکزی و شمال غرب  کشور انتظار می رود بیش از مناطق دیگر افزایش استخدام داشته باشند.

اما در شرایط رقابتی بازار کنونی، نگرانی بزرگی که در زمینه استخدام متخصصین وجود دارد این است که دانشجویان پیش از شروع نا امید شده و جستجوهای خود را در زمینه کار یابی متوقف می کنند. در بعضی موارد چنین به نظر می رسد که باید به سرچشمه مسایل فارغ التحصیلان مراجعه کرد و به سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت  که  در صورتی که دانشجویان بدانند که واقعا چه می خواهند و چرا برخی از موقعیت ها می تواند برای آنان کارایی بهتری برای آینده شان داشته باشد ، بسیار ی از مشکلات حل می شود. ثبت نام در زمینه تحصیلا عالی در سال گذشته 6 در صد افزایش داشته است و انتظار می رود که این امر در سال جاری ادامه داشته باشد.

► محرمانه هایی از هدفمند سازی یارانه ها
گرانترين پايتخت جهان کجاست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر