مشکل بیکاری حل می شود اگر ...

سه شنبه ، 7 ارديبهشت 1389 ، 11:07

اعتماد به نفس و همت برخی انسان ها ، ما را به حیرت وا می دارد ، گاهی اوقات آنها در بدترین شرایط اقتصادی و اجتماعی تصمیماتی می گیرند که هر چند شاید دیر نتیجه دهد اما آنها را به هدفشان می رساند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر ، یکی از این افراد ، آقایی به نام پال نروکی است ، زمانی که وی ، مدیر اجرایی یک شرکت اسباب بازی فروشی از کار اخراج شد و در شرایطی که با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می کرد ، تصمیم گرفت رزومه ی خود را مانند یک پلاکارد بر گردنش آویخته و در خیابان های شهر به راه بیفتد.


در سال 2008 بعد از ور شکسته شدن وال استریت و بانک ها به همراه تعدیل نیرو آن ها ، این مصیبت و تنهایی او را در آستانه بی خانمانی قرار داد،پال  آینه ای از ترس مردمی بود که می توانستند قربانی این مشکلات و سقوط اقتصادی باشند.

 

پال ناراک در برنامه CNN شرکت کرد و در مجله south America نیز سایه افکند، در گذر هفته های طولانی ، بیش از 100 مصاحبه در سطح تلویزیون تا سطح خیابان انجام داد. او کم کم دریافت که این رویه  برای او تبدیل به شغلی شده است و او مورد توجه بسیاری از مجلات اقتصادی قرار گرفته است.

 


مورد توجه قرار گرفتن کل دنیا هم کمکی به این مرد 59 ساله نکرد و حتی منجر به یک مصاحبه کاری اثرگذار و ماندگار نشد. همسر او مریض بود و مراقبت از او و حفظ سلامتی اش به مصیبت ها و کشاکش های زندگی اش افزوده بود. او تصمیم گرفت بین پزشکان و رهن خانه اش یکی را انتخاب کند.

 

اما اگر پال نروکی به دنبال فرصت ها می دود ، فرصت ها هم او را خواهند یافت. به اصلاح خودمان جوینده ، یابنده است.زیرا ماه  گذشته بود که بعد از گذشت 99 هفته بیکاری ، پال نروکی بالاخره توانست کار پیدا کند.

 

او اولین و آخرین شخص نبود. با وجود اینکه آمار بیکاری همچنان بالاست ولی  162000 فرصت شغلی در ماه گذشته اضافه شده است. و این اولین نشانه های مثبت رشد شغلی از زمان آغاز رکود اقتصادی است.

 

نروکی اظهار امیدواری می کند که بعد از این دوران تاریک بتواند بر روی پای خود بایستد. اما او به خوبی می داند که او همچنان در شرایط متزلزلی به سر می برد زیرا آسیب اقتصادی دو سال اخیر هنوز از بین نرفته است.

 

"ما هنوز از مشکلات خود خارج نشده ایم " ، او می گوید. او دو بدهی و وام بانکی دیگرنیز دارد.
نروکی و همسرش سال گذشته اعلام ورشکستگی کردند و در پی آن کوپن غذا دریافت کردند و با مراجعه به بانک و دریافت کمک  روزگار می گذارندند.

در نهایت هم راه بازگشت او به سمت کار نه از طریق تلویزیون بلکه از طریق دوستان قدیم مهیا شد. در یکی از نمایشگاه های اسباب بازی یکی از دوستان قدیمی به شخصی که قرار است ریئسش باشد  او را معرفی کرد. نروکی  معتقد است دوران پر مصیبتی  که او در خیابان ها گذارانده به مصاحبه او در این مقطع کمک کرده است .
مبلغی پرداختی به او هر چند به میزان نصف کاهش پیدا کرده است اما بیشتر به یک شگفتی نزدیک است و برای او یک نجات محسوب می شود گویی دستی از آسمان به سوی او در آخرین لحظات دراز شده باشد.

فراموش نکنید که پال ناامید نشده بود...

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

455 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی(3)

فناوری / خودروهای پرنده سال 2011 به بازار می آیند + گزارش تصویری

نخستین مسجد ساخته شده توسط یک خانم + گزارش تصویری

پیشنهاد 40 میلیون دلاری دوبی بحران زده به ویکتوریا بکهام

گزارش تصویری / عمارت های مسئولین و عمارتهای مردم!

امضای خنده دار مشتری بانک مانع وام گرفتنش شد+تصویر

تصویر/مخابرات:قبض خود را در بانک تجارت پرداخت نکنید

گردشگری / هنر شگرف معماری در سرتاسر ایران(1)

نمایشگاه "رویاها به واقعیت تبدیل می شوند" در چین

گزارش تصویری / خانه ی شهرام جزایری امریکایی !

بزرگترین و حیرت انگیزترین کلیسای جهان + عکس

گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی

عابر بانک، جان دختر بچه را گرفت + عکس

هنر مدرن در ایستگاه های مترو / قسمت دوم

گزارش تصویری / قاچاق در مرز غربی کشور

اقتصاد غزه به روایت تصاویر / قسمت دوم

جشن آب در اوکراین + عکسهای جالب

اصلاح الگوی مصرف با "انرژی سبز"

► فناوری / شبکه های اجتماعی و چالش های پیش رو

► رشد چشمگير خريدهاي قسطي و اعتباري
گزارش تصویری/تفاوتهای ایستادن صف بانک در ایران و اروپا ◄

مطالب مرتبط
بنر