خبرهای کوتاه روز

دوشنبه ، 3 خرداد 1389 ، 13:41

خبرهای کوتاه امروز سوم خرداد 89 را با هم می خوانیم:

 

•    ماجرای تلخ نشت نفت در خلیج مکزیک  و ....

این بار نشست نفت در سواحل خلیج مکزیک که گردشگری و محیط زیست را کاملا به خطر انداخته ، آثار و تبعات خود را علنی می کند.پلیکان ها و گونه های متعددی از پرندگان این خلیج به علت نشست نفت در سواحل این خلیج قادر به پرواز نیستند و پا هایشان آسیب دیده است.

 


•    اینترنت به کمک سربازان آسیب دیده می آید

به گزارش بانکی دات آی آر ، یک وب سایت خصوصی و رایگان در آمریکا، به کمک سربازان خسته وآسیب دیده کشورش می آید. این سربازان که یا به دلایل مسایل روحی و روانی یا به دلیل آسیب های فیزیکی  نمی توانند به راحتی به جامعه بازگردانند، اغلب از جنگ های عراق و افغانستان بازگشته اند. این وب سایت  به فکر بازگرداندن آنان به جامعه می باشد ، آن هم از طریق اینترنت.

 

 

•    اجازه تبلیغات شبکه ای موبایل به گوگل داده شد

با وجود همه ابهاماتی که در زمینه واگذاری این حق امتیاز وجود داشت و با تصور این که زمینه های بی اعتمادی در سرمایه گذاری در این عرصه ایجاد خواهد شد ، در نهایت کمیته تجارت فدرال آمریکا حق امتیاز تبلیغات شبکه ای موبایل را به گوکل واگذار کرد.

 

 

•    تلاش برای ثبت یک اثر باستانی با تصاویر سه بعدی لیزری

برخی نوآوران و خوش ذوقان هنرمند، در یکی از پارک های ملی آمریکا در تلاشند تا تمثال های یک اثر باستانی را که تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید با لیز به شکل سه بعدی باز سازی و به نمایش در آورند.

 


•    وال استریت بار دیگر از دو تحول بزرگ  اقتصادی در آمریکا شانه خالی می کند

در دو تحول بزرگ اقتصادی ای که آمریکا برای شرکت ها  و بانک ها در نظر گرفته است ، باز هم به نظر می رسد که با برخی بهانه تراشی های حقوقی ، وال استریت به دنبال فرار و شانه خالی کردن از تحمل برخی خسارات ناشی از این تغییرات است!

 

 

•    ترک های بزرگ در آثار باستانی  مصر ، نشانه های قدمت


57 مقبره باستانی در مصر بر اثر مرور زمان ترک خورده اند. برخی از این آثار بیش از 5000 سال عمر دارند و همگی زبانی گویا از سرگذشت های مذهبی در این سرزمین می باشند. البته به نظر می رسد که برای حفظ این آثار نیاز به رسیدگی بیشتری باشد.


•    چین در عرصه تولید ماشین هم در حال تسخیر جهان است

گروه خودروسازان " گریت وال موتور" در چین مترصد توسعه زمینه های فروش محصولات خود در جهان هستند. آن ها اعلام کرده اند که پس از ایتالیا و بلغارستان در حال حاضر به فکر بازارهای انگلیس و آلمان هستند.

 

تهیه و تنظیم : سرویس بین الملل بانکی دات آی آر

► مبارزه با فساد یعنی این
آخرین روز ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 94 ◄

مطالب مرتبط
بنر